Zilver/kleine mantel Nieuwvliet-Bad Zeeland

Gestart door Herman Bouman, september 11, 2008, 11:30:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Herman Bouman

Beste,
Op 5 september heb ik een zilvermeeuw met kleurring gezien nabij Nieuwvliet-bad. http://waarneming.nl/waarneming/view/40284420
Via Cr-briding.be kwam ik er achter dat het een ring uit belgie moest zijn. De beste ringer gemaild en de code doorgegeven. Volgens hem zou ik een verkeerde soort of verkeerde ring code hebben afgelezen. De code daar ben ik 100 procent zeker van maar de soort net iets te snel geconcludeerd.....  :blink:
Dus wie heeft zin of tijd om daar op de strekdammetjes naar gekleurringde meeuwen te kijken. De code die ik heb afgelezen zou een hele leuke waarneming zijn volgens de ringer??? 9 jaar oude  Kleine Mantelmeeuw. En al 9 jaar geen melding meer van deze meeuw.
Graag een reactie van iemand die daar kan gaan checken?

Alvast bedankt.

Herman Bouman

pwolf

jammer dat je de code wellicht niet goed gezien hebt maar ik denk dat het zoeken naar deze vogel een onbegonnen zaak is.  De ervaring leert dat er bijzonder veel "verversing" optreed bij meeuwen aan de Zeeuwse kust. Zelfs wanneer je binnen 1 uur weer ter plekke zou zijn is de kans dat de vogel er nog zit erg klein. De meeuwen die op 5 september (bijna  week geleden) in Zeeland waren kunnen al grotndeels in Frankrijk of Engeland zijn. Natuurlijk is het wél een goed idee om meeuwen op ringen na te kijken. Vandaag zaten er alleen al bij Westkapelle meer dan 30 verschillende gekleurringde Kleine Mantel-, en Zilvermeeuwen.

groeten, pim
Pim Wolf, Vlissingen