Excursie, gaat niet door!

Gestart door xenion, september 07, 2008, 22:41:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

xenion

Het leek ons (de admins en een aantal gebruikers) wel weer eens tijd om een waarneming.nl excursie te organiseren. En die is nu eindelijk een feit geworden: Op zondag 5 oktober gaan we ergens in het Horsterwold proberen wat paddenstoelen te vinden, maar er moet natuurlijk ook het een en ander bijgepraat worden ;)
We verzamelen om 11 uur op parkeerplaats "De Banken", welke gelegen is aan de Dasselaarweg (zijweg N705), vanaf daar is het als het goed is met borden aangegeven hoe je bij die parkeerplaats komt.
Wie zin heeft om mee te gaan graag even in dit topic melden, ook even vermelden hoe je komt (auto, trein, etc). Diegenen die met de trein komen kunnen het beste naar Nijkerk/Harderwijk reizen, dan regelen we wel dat jullie daar opgepikt worden.
Groeten,
Martin

spanjool

ik kom, met auto, kan eventueel 4 gasten meenemen vanaf station H.wijk of Zwolle
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

ratje

#2
Martin, is die datum wel handig? Op 4 oktober worden er door de NMV overal excursies georganiseerd en daar zullen toch veel  leden bij meehelpen. Of je dan de volgend dag nog veel mensen trekt?
Ik begrijp wel dat je dit voor waarneming doet, maar velen hier zijn lid van de NMV.

Ismael

#3
Ik kom zeker! Alle dagen :D Lekker weekendje toch!
Groeten Ismaël Wind

xenion

Hannie, die NMV excursies duren maar een paar uur als ik het goed heb, dus ik zie zo snel geen probleem. Deze dag is door de admins gekozen, bij voorkeur was het al een zondag, een beetje midden in het seizoen, en een dag waar de meesten van ons konden, toen bleef er niet veel meer over dan deze dag...
Groeten,
Martin

ratje

CiteerHannie, die NMV excursies duren maar een paar uur als ik het goed heb, dus ik zie zo snel geen probleem. Deze dag is door de admins gekozen, bij voorkeur was het al een zondag, een beetje midden in het seizoen, en een dag waar de meesten van ons konden, toen bleef er niet veel meer over dan deze dag...
geen probleem :duim:  :duim:  

spanjool

Vriendelijke groet, Henk Gremmer

Arno van Stipdonk

#7
Wie tel je dan allemaal Henk?
Ik ben in ieder geval van de partij, al zijn we maar met z'n vieren....

Nico Dam

#8
Hmmm,
Ik deel de oorspronkelijke bezwaren van Hannie. Het was natuurlijk ook een idee geweest dat alle admins zelf een publieksexcursie organiseerden!
Groet,
Nico (die dan overigens zelf op vakantie is!)

spanjool

Vandaag Horsterwold met WMOIJ, voor de middag tegen de 150 soorten, er staat in overvloed, de schrijver stond meer dan een uur op 1 en dezelfde plek. Ben om 12 uur naar huis gegaan, kon het geestelijk niet meer aan.  :)

Heb het ook geregeld met de boswachter ivb de excursie die hij op de zelfde plek gaat geven. Hij loopt 's ochtends even met ons mee dan weet hij precies waar 1 en ander staat ivb zijn excursie die om 14.00 uur begint. Bij kleine deelname willen ze graag met ons meelopen. Kunnen we nog wat reclame voor waarneming maken.


Vriendelijke groet, Henk Gremmer

sylviadrok

wow dat klinkt goed!! 150 soorten én de boswachter op je hand ;)

Beccabunga!

xenion

CiteerBen om 12 uur naar huis gegaan, kon het geestelijk niet meer aan.  :)
Met onze excursie ga je het toch wel langer volhouden he? :P
Maar 150 soorten is een leuk begin... ;)
Groeten,
Martin

Gulistan

Ik ben in elk geval meer dan geinteresseerd, het is niet zo ontzettend ver van Amsterdam
Groeten van Christiane

Ismael

#13
Zow das nie weinig zeg! Ben benieuwd wat het wordt dan 300 op 2 plekken  :rolleyes:  ;)

edit--> welkom terug Christiane, leuke vakantie gehad?
Groeten Ismaël Wind

Gulistan

Wel leuk, maar ach zo weinig paddenstoelen in Turkije in de zomder. Gezien heb ik wat verdroogte Judasoren en een niet verder te determineren inktzwammetje, dan is het hier wel een verademing. Ik verheug me op excursies!
Groeten van Christiane

Marian en Bert

Hoi allemaal,

Inmiddels weet ik dat het me niet gaat lukken om mee te gaan.
Ik wens jullie alvast een succesvolle en gezellige dag.
Groeten van Marian

Ismael

CiteerHoi allemaal,

Inmiddels weet ik dat het me niet gaat lukken om mee te gaan.
Ik wens jullie alvast een succesvolle en gezellige dag.
Groeten van Marian
He MArian,

nou dan hoef ik je niet meer te bellen of ik je moet ophalen oid. Jammer!! Nouja volgende keer zie ik je wel weer :duim: Tsjechie was vast erg boeiend?
Groeten Ismaël Wind

ratje

#17
Citaat van: Ismael,Sep 28 2008, 21:59 PM
Citaat van: Marian en Bert,Sep 28 2008, 21:20 PMHoi allemaal,


Tsjechie was vast erg boeiend?
Tjechie misschien wel boeiend, volgens Eef Arnolds helaas erg weinig paddestoelen. :(

sylviadrok

yo, ik wil ook wel komen.

Ik keek even op internet; wageningen mag dan misschien zelf niet het bereikbaarste stadje zijn; nijkerk/harderwijk kunnen er ook wat van qua openbaar vervoer, in elk geval in combinatie met wageningen ;)

Daarom vroeg ik me af: is er iemand met een auto die op weg naar de excursie over wageningen komt? dan hou ik me aanbevolen voor een lift :)
Beccabunga!

Arno van Stipdonk

Sylvia,
Ik kom vanuit het zuiden en moet nog over Garderen.
Heb net ff snel op google maps gekeken en kan eventueel wel over Wageningen rijden maar kun je ongeveer inschatten hoe lang ik dan moet omrijden?

sylviadrok

hoi arno,

Ik heb op diezelfde routebeschrijving maar even 'weert' (gokje, stond in je onderschrift geloof ik. En het ligt in het zuiden  ^_^ ) 'garderen' 'dasselaarweg' en bij eentje 'wageningen' ingetikt en voila, een routebeschrijving.
Het verschil zit 'm erin of je via barneveld of apeldoorn rijdt.

Via apeldoorn is het 200km, en je doet d'r  2 uur 16 min over.
Via wageningen (barneveld) is het 189 km, maar je doet er 2 uur 35 min over.
ca 20 min extra dus.

Het is best een eind rijden vanaf het zuiden zeg!
Beccabunga!

Marian en Bert

#21
CiteerHet is best een eind rijden vanaf het zuiden zeg!
Zondag ook mijn probleem en ik ga dat niet redden.

Tjechië was inderdaad dikke pech door de voorafgaande droogte. Wel prachtige Kammetjesstekelzwammen en een Kroontjesknotszwam. Maar ik heb me niet verveeld want m'n doosjes zaten elke avond toch vol. Verschillende soorten kende ik nog niet en de bekende soorten zijn altijd handig om sleutels te leren gebruiken.
So wie verveel je je niet als je met Annelien en Henk op pad gaat :grin: .

Groeten van Marian

xenion

#22
Citeer
CiteerHet is best een eind rijden vanaf het zuiden zeg!
Zondag ook mijn probleem en ik ga dat niet redden.

Tjechië was inderdaad dikke pech door de voorafgaande droogte. Wel prachtige Kammetjesstekelzwammen en een Kroontjesknotszwam. Maar ik heb me niet verveeld want m'n doosjes zaten elke avond toch vol. Verschillende soorten kende ik nog niet en de bekende soorten zijn altijd handig om sleutels te leren gebruiken.
So wie verveel je je niet als je met Annelien en Henk op pad gaat :grin: .

Groeten van Marian
Ga ons een beetje lekker zitten maken met die leuke soorten!
Maar die Kammetjesstekelzwam is erg mooi!
Groeten,
Martin

ratje

Citeer
CiteerHet is best een eind rijden vanaf het zuiden zeg!
Zondag ook mijn probleem en ik ga dat niet redden.

Tjechië was inderdaad dikke pech door de voorafgaande droogte. Wel prachtige Kammetjesstekelzwammen en een Kroontjesknotszwam. Maar ik heb me niet verveeld want m'n doosjes zaten elke avond toch vol. Verschillende soorten kende ik nog niet en de bekende soorten zijn altijd handig om sleutels te leren gebruiken.
So wie verveel je je niet als je met Annelien en Henk op pad gaat :grin: .

Groeten van Marian
mmmmm ooi :rolleyes:  

Gulistan

Ik kom met de auto vanuit Amsterdam, kan nog mensen meenemen, mocht er animo vanuit deze kant zijn.
Nog een vraag, mijn Melzer is door de zon bedorven, is er iemand die een beetje kan afstaan, eventueel tegen vergoeding?
Groeten van Christiane

Arno van Stipdonk

Sylvia, ik haal je wel op.
De rest kunnen we denk ik het beste via een PB afspreken.

Gert1954

misschien dat ik ook nog wel kom, ligt aan het weer.

Gulistan

Als het zo is als vandaag kom ik niet
Groeten van Christiane

Arno van Stipdonk

CiteerAls het zo is als vandaag kom ik niet
Ik ben blij dat het nu regent, anders kom ik zondag voor niets uit het zuiden paddenstoelen zoeken... :)  

Gulistan

Groeten van Christiane