Na Schier nu ff Terschelling

Gestart door Rick van der Weijde, december 25, 2004, 13:49:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rick van der Weijde

Beste mensen,

het lijkt erop dat ik volgende week een aantal dagen op Terschelling doorbreng. Heeft iemand tips over te bezoeken locaties? Zit een Kuifaalscholver weet ik in de haven, en de Zwarte Zeekoet zou er ook nog moeten zitten. En dan te denken over alle Rotganzen, Sneeuwgorzen en Strandleeuweriken... Mij is benieuwd over de meningen, als eenieder hier nog toe bereidt is na het complete Schiermonnikoog-overzicht. :P

Bedankt, groet en fijne dagen.
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

BWoets

Terschelling is groot.. maar wel interessant.
VOor de rotganzen moet je zeker in de polder zijn aan de wadkant.

Op het wad veel lopertjes..

Verder weet ik het niet echt met die strandleeuwerikken, volgens mij niet echt een vaste plaats.

MOet je even Arie Ouwekerk mailen, adres vind je wel op Birdpix.nl

Groeten Bob
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Rick van der Weijde

Ja, weet ik. Heb ik al gedaan. Maar hij zit nu in Zuid-Holland, en weet dus niet of hij zijn mail nog leest wanneer hij daar zit... Wie weet.

Maarre is Terschelling dan zoveel groter dan Texel. Niet toch? Texel was toch de grootste???
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

BWoets

Texel is het grootste ja.
Maar op texel weet je de plekjes vaak wel, dat is niet zo moeilijk. Maar op terschelling ligt dat toch weer iets anders..  ^_^  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Rick van der Weijde

#4
CiteerDe Zwarte Zeekoet zit voornamelijk bij de jachthaven, tegenover hotel Schylge/Zeevaartschool. Op West bij het politiebureau/algemene begraafplaats huist al enige tijd een groepje Goudvinken, soms verschuiven ze wat richting Doodemanskisten. In de polder zijn de groepen Rotganzen vrij makkelijk te vinden. Hiertussen zijn tenminste 2 Witbuik- en 2 Zwarte Rotganzen aanwezig. Verder overal langs het strand kans op grote groepen (tot 100 ex) Sneeuwgorzen.

Veel plezier op het eiland en ik zie wel of je ook nog wat op de gevoelige plaat weet te krijgen.

Dit wilde ik jullie toch niet onthouden. Wellicht dat ik niet de enige ben met plannen...
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography