Hoofdmenu

WOW!!!

Gestart door Anne Hueber †, september 01, 2008, 12:39:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Anne Hueber †

Het is natuurlijk wel even wennen, maar de nieuwe versie is echt heel mooi geworden :duim: Het is goed, dat bij de 'bedekte' waarnemingen de provincie niet meer bij staat. Maar ik vind het wel jammer, dat bij de gewone waarnemingen de provincie ook niet meer bij staat. Misschien ben ik ook wel te ongeduldig en komt dit allemaal nog wel goed (hoop ik).

Jan Zwaaneveld

Inderdaad, ik ben diep onder de indruk van de nieuwe versie. Het ziet er allemaal prachtig uit. Petje af!  :duim:  
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

BramtK

Veel succes ook met het beantwoorden van al die vragen. Hou vol!

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

boogey55

Geweldig de nieuwe site! :feest:

Natuurlijk wel wennen, en alles is er nog niet, maar de mogelijkheden en doorlinken zijn heel goed doordacht.

Complimenten.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

petermeer

Gefeliciteerd, prachtig de nieuwe site.

Wel mis ik de mogelijkheid om planten via de streeplijst in te voeren en staat bij onze regionale KNNV database Mijn waarnemingen.be in het menu in plaats van Mijn waarnemingen.nl en verder is ook het KNNV logo (linksboven) weg. Ik neem aan dat dit een kwestie van tijd is.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

hiskodevries

peter, wat is de link naar jullie werkgroepscherm.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

petermeer

Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

frankw

CiteerMaar ik vind het wel jammer, dat bij de gewone waarnemingen de provincie ook niet meer bij staat.
Goed bezig idd!

Alleen mis ik ook de Provincie bij de waarnemingen, dit vind ik echt een gemis. Zo kan je niet snel overzichtelijk zien waar de waarneming is gedaan.  

ahjoon

CiteerMaar ik vind het wel jammer, dat bij de gewone waarnemingen de provincie ook niet meer bij staat.
Inderdaad erg jammer.
Ook het zoeken op een soort in combinatie met een provincie (bv. 'kievit zh') lijkt niet meer te werken.

Allemaal opbouwende kritiek overigens!  ^_^

Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

Rinie van Reenen

Ja, goed gedaan, natuurlijk. Al moet ik nog wel erg aan de nieuwe look wennen: je moet alles ergens anders zoeken.
Nog wat: waar staat de excursieplanner nu?
En nog wat: als je kijkt welke waarnemingen in een bepaald gebied gedaan zijn, dan krijg je nu een erg onoverzichtelijke lijst, omdat de soorten niet op soort, maar op waarnemer geselecteerd zijn. Kan dat niet weer teruggedraaid worden?
En nog wat: is er ook een topic waar je specifiek vragen met betrekking tot de omzetting kwijt kunt? Ik kon deze zo gauw niet vinden...
Groet, Rinie van Reenen

Kasper S

Citeer
CiteerMaar ik vind het wel jammer, dat bij de gewone waarnemingen de provincie ook niet meer bij staat.
Goed bezig idd!

Alleen mis ik ook de Provincie bij de waarnemingen, dit vind ik echt een gemis. Zo kan je niet snel overzichtelijk zien waar de waarneming is gedaan.
Mee eens. Nu moet je de gebieden in je provincie en Nederland uit je hoofd gaan leren om de vogel op te kunnen zoeken. Ook een gemis: Het niet meer kunnen zien of er extra info bij een waarneming staat. Misschien een kwestie van wennen maar ik vond het vorige mooier/overzichtelijker!
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankmeer

#11
Als je bij de oude versie in je levenslijst op een soortnaam klikte, kreeg je al jouw waarnemingen van die soort te zien. Nu krijg je alle waarnemingen door alle waarnemers van die soort te zien, wat ikzelf minder handig vind. Kan dit weer worden zoals het in de oude versie was?
Verder vind ik Grote en Zwarte Zee-Eend heel raar staan met een hoofdletter E...
Frank van der Meer

frankmeer

Oh, ik kan nu bij mijn waarnemingen en bij waarnemingen van een bepaalde soort niet meer sorteren op provincie. Dit wordt nog aangepast?
Frank van der Meer

matthijsbroere

Citeerwaar staat de excursieplanner nu?
Is tijdelijk niet beschikbaar.
Matthijs Broere

matthijsbroere

CiteerVerder vind ik Grote en Zwarte Zee-Eend heel raar staan met een hoofdletter E...
Wordt wel weer aangepast wanneer ik de hele vogellijst bijwerk. Heeft nu even geen prioriteit  :duim:  
Matthijs Broere

michel.wissink

Citeerik kan nu bij mijn waarnemingen en bij waarnemingen van een bepaalde soort niet meer sorteren op provincie. Dit wordt nog aangepast?
Ja, die functie mis ik nu ook. Ik had juist gehoopt dat dat verbeterd zou worden (bijvoorbeeld kunnen inzoomen op waarnemingen binnen een bepaald natuurgebied); hopelijk komt dat terug.
Verder is de layout natuurlijk even wennen, maar ik wed dat we over een maand niet meer weten hoe de site er 'vroeger' ook alweer uitzag...  ^_^
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Tim Asbreuk

#16
Citeermaar ik wed dat we over een maand niet meer weten hoe de site er 'vroeger' ook alweer uitzag... happy.gif

Ik had screenshots moeten maken  ;) Die goede ouwe tijd

Maar het ziet er allemaal goed uit. Kende het al wel een beetje van het gebieden aanpassen.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Jan Hendriks (ZH)

Citeer
Citeer
CiteerMaar ik vind het wel jammer, dat bij de gewone waarnemingen de provincie ook niet meer bij staat.
Goed bezig idd!

Alleen mis ik ook de Provincie bij de waarnemingen, dit vind ik echt een gemis. Zo kan je niet snel overzichtelijk zien waar de waarneming is gedaan.
Mee eens. Nu moet je de gebieden in je provincie en Nederland uit je hoofd gaan leren om de vogel op te kunnen zoeken. Ook een gemis: Het niet meer kunnen zien of er extra info bij een waarneming staat. Misschien een kwestie van wennen maar ik vond het vorige mooier/overzichtelijker!
Ook ik vind het heel jammer dat de provincie vermelding is weggevallen. Verder inderdaad, een kap stuk werk!

Chapeau!
Jan  

Anne Hueber †

Citeer
Citeer
Citeer
CiteerMaar ik vind het wel jammer, dat bij de gewone waarnemingen de provincie ook niet meer bij staat.
Goed bezig idd!

Alleen mis ik ook de Provincie bij de waarnemingen, dit vind ik echt een gemis. Zo kan je niet snel overzichtelijk zien waar de waarneming is gedaan.
Mee eens. Nu moet je de gebieden in je provincie en Nederland uit je hoofd gaan leren om de vogel op te kunnen zoeken. Ook een gemis: Het niet meer kunnen zien of er extra info bij een waarneming staat. Misschien een kwestie van wennen maar ik vond het vorige mooier/overzichtelijker!
Ook ik vind het heel jammer dat de provincie vermelding is weggevallen. Verder inderdaad, een kap stuk werk!

Chapeau!
Jan
Kan de provincie vermelding er misschien weer bij gezet worden, Hisko?

Rein Genuït

Mis ook het overzichtje onder de zeldzaamheden van wat er op die dag in het verleden gezien is aan zeldzame soorten  :mellow: . Nu weet ik niet waar ik op moet letten als ik 's morgens op pad ga  :D . Is het mogelijk dat dit weer terugkomt?
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

Martijn de Jong

Overzicht van oude waarnemingen neemt veel ruimte in beslag op de "kostbare" voorpagina. Het is de bedoeling dat hier meer nieuws wordt geplaatst. Je kan via de zoekfunctie onder "recente zeldzaamheden" snel zeldzaamheden van een jaar geleden opzoeken.

Wat misschien wel kan (bv een wens van Vogelbescherming); een vogelplanner. Stel: het is nu begin september. Op welke soorten heb je nu de grootste kans. Of per soort: wat is de beste tijd en gebied om een stormvogeltje te zien ?

En zo zijn er nog veel meer wensen en plannen. Eerst maar eens de bugs er uit halen !
Martijn de Jong

frankmeer

Citeer
Citeermaar ik wed dat we over een maand niet meer weten hoe de site er 'vroeger' ook alweer uitzag... happy.gif

Ik had screenshots moeten maken  ;) Die goede ouwe tijd
Ik heb er nog wel een voor je...

Overigens, er zijn inmiddels al heel wat posts geweest over de overgang naar de nieuwe versie, maar ik heb nog niet voorbij zien komen wat nou eigenlijk de achterliggende reden is voor de nieuwe versie! Voldeed de oude versie niet meer?
Frank van der Meer

renzeborkent

#22
Als ik de waarnemingen van een gebied op een bepaalde dag wil zien, wordt er gesorteerd op waarnemer. Dus eerst het vogellijstje van waarnemer a, dan van waarnemer b, etc. In de vorige versie van de website werd echter gesorteerd op vogelsoort, wat ik persoonlijk eigenlijk handiger vind. Is het mogelijk dat deze optie ook weer wordt ingevoerd?
gr. Renze Borkent

hiskodevries

renze de sortering is op datum . binnen 1 dag is de sortering dan op volgorde van invoer
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jord

Het ziet er allemaal gelikt uit. Top!

Werkgroepen kunnen een Soortenlijst tevoorschijn toveren maar helaas kan dat niet per jaar. Dat mis ik echt.
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

petermeer

CiteerGefeliciteerd, prachtig de nieuwe site.

Wel mis ik de mogelijkheid om planten via de streeplijst in te voeren en staat bij onze regionale KNNV database Mijn waarnemingen.be in het menu in plaats van Mijn waarnemingen.nl en verder is ook het KNNV logo (linksboven) weg. Ik neem aan dat dit een kwestie van tijd is.
Allemaal opgelost, bedankt.  :duim:  
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Jord

...en bij het wijzigen van de lokale zeldzaamheid via Overzicht / Soortenlijst krijg ik steeds een error.
Jord Ingenbleek

www.waarneminghoorn.nl

hiskodevries

Jord, probeer nog eens
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gert Veurink

#28
CiteerWat misschien wel kan (bv een wens van Vogelbescherming); een vogelplanner. Stel: het is nu begin september. Op welke soorten heb je nu de grootste kans. Of per soort: wat is de beste tijd en gebied om een stormvogeltje te zien ?
Super allemaal. Complimenten! Ik moest ook even wennen, maar vind m nu al prettiger dan de voorganger.

Voor wat betreft de planner, kijk eens naar de "nachtvlinderverwachting" op vlindernet.nl
Ik denk dat het een onwijs grote klus is, maar zou erg leuk zijn voor andere soorten.
Ook een determinatie op die manier (net als bij vlindernet) is heel mooi. Toekomstmuziek allemaal.

Voor nu vooral veel felicitaties en complimenten!
groet!
Gert Veurink



Arp

Gefeliciteerd met de nieuwe versie  :duim:

Een paar vraagjes:[ol type=\'1\'][li]Hier en daar lijkt het een beetje alsof de teksten vanuit het Engels door een automatische vertaalslag zijn gehaald - willen jullie meldingen over zot taalgebruik of kom je er zelf wel uit zodra je er tijd voor hebt?[/li][li]Willen jullie überhaupt meldingen over dingen die "een beetje vreemd" of "niet af" lijken, of liever eerst maar lekker even laten lopen?[/li][li]Komen er nog meer opties om in (eigen) overzichten te selecteren c.q. om de grootte en het aantal weergegeven thumbs etc in te stellen? Was in de vorige wel prettig. Of zijn dat algemene persoonlijke "instellingen" geworden die ik nog niet gevonden heb?[/li][li]De site werkt nogal matig/anders/niet als ik googleapis uitschakel. Kan ik ergens nalezen welke informatie Google over mijn internetgebruik verzamelt als ik modules van die site toesta?[/li][/ol]
Allemaal wellicht "Lekker Belangrijk" maar goed, het zijn de dingen die spontaan boven kwamen borrelen ;)


Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)