Hoofdmenu

heidelibel

Gestart door vuurvlinder, augustus 25, 2008, 17:14:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

vuurvlinder

Wat moet ik hier van maken? Het beestje viel mij op door de lichte pterostigma's en rode poten. :wacko:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

foto 2 (helaas ook niet scherp, het waaide nogal. :angry: )
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohanvantBosch

B)  :P

Wat dacht je van Vuurlibel.....

vuurvlinder

Geweldig! Dat is dan mijn eerste. :D  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohanvantBosch

CiteerGeweldig! Dat is dan mijn eerste. :D
:feest:
Gefeliciteerd!

theomuusse

Ze zijn mooi he, zo in het echt!
Theo

Goyatlah

Astrid  :duim:

(en in juni zat iedereen nog dat voortplanting in Kommerzijl onwaarschijnlijk was, ben benieuwd waar al die beesten dan vandaan komen: Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen, Haren, eigenlijk overal waar waarnemers wonen  :lol: )
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

CiteerZe zijn mooi he, zo in het echt!
Theo
Absoluut!  :)  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

CiteerAstrid  :duim:

(en in juni zat iedereen nog dat voortplanting in Kommerzijl onwaarschijnlijk was, ben benieuwd waar al die beesten dan vandaan komen: Grijpskerk, Zuidhorn, Groningen, Haren, eigenlijk overal waar waarnemers wonen  :lol: )
Die van mij zat natuurlijk gewoon in Grootegast!  :gap:
B.t.w. zag de schildpad vandaag ook weer, heb de waarneming doorgegeven met foto.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Lees net dat ie opviel door de rooie poten. Wat had ie dan anders kunnen zijn?
Btw moet er binnenkort nog KS geruimd? (Voor buitenstaanders, noch een geslachtsziekte noch iets anders engs, maar wel met n beetje stiekels)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

CiteerLees net dat ie opviel door de rooie poten. Wat had ie dan anders kunnen zijn?
Btw moet er binnenkort nog KS geruimd? (Voor buitenstaanders, noch een geslachtsziekte noch iets anders engs, maar wel met n beetje stiekels)
Eigenlijk niks anders natuurlijk, maar als ik iets nieuws zie twijfel ik ernstig aan mijn eigen oordeel.

Dat Krabbenscheerverhaal is inmiddels in kannen en kruiken. Het gaat van Grootegast naar de petgaten van SBB.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

#11
Mn eerste dacht ik ook dat het iets anders was (Zwervende HL)

Maar de lokatie is GG?
Uit Sardinie weet ik dat die beesten niet echt kieskeurig zijn, maar meestal te vinden waren in wat ik hier laagvenige milieus zou noemen (met een bende riet bv.) Klopt meestal ook goed waar ik ze in nederland zie - behalve in haaksvelderveen - hoogveen, zie foto op mn site) Klopt dus niet.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

#12
Citeer

Maar de lokatie is GG?
Zie 4 post hier boven. :D
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Schilpad kusje van me gegeven?

Maor gaot, echt gruns beessie weer. En dan maar zeggen dat we hier niet veur zwienn remmn. Snapt niemand, want die hebben we hier ook helemaal niet.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

Vandaag zag ik alweer een vuurlibel in G'gast. Het kan niet op. ^_^  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Goyatlah

Nu nog vrouwtjes zoeken, maar als je de mannetjes kent zijn de vrouwtjes niet echt lastig meer.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

vuurvlinder

CiteerNu nog vrouwtjes zoeken, maar als je de mannetjes kent zijn de vrouwtjes niet echt lastig meer.
Vrouwtjes zijn altijd lastig! :grin:  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

JohanvantBosch

CiteerVandaag zag ik alweer een vuurlibel in G'gast. Het kan niet op. ^_^
Leuk hoor? Maarrrr.... ik zie helemaal niks in de waarneminglijst...  ;)  

vuurvlinder

Citeer
CiteerVandaag zag ik alweer een vuurlibel in G'gast. Het kan niet op. ^_^
Leuk hoor? Maarrrr.... ik zie helemaal niks in de waarneminglijst...  ;)
Klopt! Het lijkt niet te willen lukken om excel lijsten te verwerken. ;)  
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.