Wie ben ik?

Gestart door AlieH, september 22, 2008, 19:35:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

AlieH

Vanmiddag kwam ik diertje tegen...geen idee wat voor soort het is.
Dus leg de vraag hier neer :duim:

m.vr.gr. Alie

harry60

Het is een snuitvlieg en staat in de verkeerde forum groep.
Hoort in de vliegen thuis

zie http://nforum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=61183

Gr harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

MarjoSmeets

Yep! Rhingia campestris, volgens kenners hoeven we hier in Nederland niet meer naar de andere soorten te kijken!  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

harry60

Ik zit vaak in Belgie misschien is daar nog een klein kansje :)

Gr Harry
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Iolaire

CiteerYep! Rhingia campestris, volgens kenners hoeven we hier in Nederland niet meer naar de andere soorten te kijken!
Ho ho! Volgens mij heb ik in een eerder topic gezegd dat het altijd goed is om uit te kijken naar die andere twee, maar dat de kans vrij nihil is dat je ze zult vinden omdat ze al heel lang niet zijn gezien (R. rostrata bijv al meer dan een eeuw niet)

Vooral blijven kijken dus! Doe ik ook! :D  
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

MarjoSmeets

Sorrie Willem, jij had dat inderdaad zó gezegd, maar ik had het van anderen weer ietsje anders. Ja het kan inderdaad nooit kwaad om te blijven kijken, als je dat niet blijft doen zul je ook nooit weten of hij weer terug is! Dus...wie weet!  :grin:  
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

AlieH

Bedankt allemaal, ik zal wel niet die ene zijn, die juist het soort vindt
dat al een eeuw niet is gezien in Nederland  :gap:

Thnx, Alie