Hoofdmenu

Aalscholver in trek?

Gestart door Jeroen Nagtegaal, april 13, 2006, 17:16:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Vandaag zag ik zo'n 30 aalscholvers in V-vorm naar het noorden vligen, kan iemand me zeggen of die echt trekgedrag is voor die beetsen? rond 16.15 vlogen ze over horn.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jeroen Nagtegaal

Weet niemand hier iets van?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

RWester

Hoi Jeroen,

Ook Aalscholvers trekken inderdaad en kun je in zowel kleine (5ex) als hele grote groepen (10-tallen/100-en) zien trekken.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Jeroen Nagtegaal

oke dan weet ik dat ook weer, ondanks dat ik overal en nergens ben heb ik het nooit eerder gezien, ze vlogen wel opvallend laag.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

hiskodevries

uiteraard kan ook sprake zijn van verplaatsingen tussen rust/broed en voedselgebied.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jeroen Nagtegaal

Dit was duidelijk Trek, in V-vorm naar het noorden, met 30 tegelijk.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Antonie Blom

CiteerDit was duidelijk Trek, in V-vorm naar het noorden, met 30 tegelijk.
Een beetje afhankelijk waar het is, kan dit ook de verplaatsing tussen slaapplaats en voedselgebied zijn, als je bijvoorbeeld rond het IJsselmeer zit, dan komt dat geregeld voor (op de juiste plaatsen). Die V-vorm zie ik ook met enige regelmaat in de dagelijkse verplaatsing. Het punt is namelijk dat volgens die aan de trek doen meestal vrij hoog vliegen.  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

Jeroen Nagtegaal

heet vreemde was ook aondanks dat ik er daglijks 2x fiets het nooit eerder heb gezien, ook nooit zoveel daar. Het is bij de Maasplassen, roermond
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Antonie Blom

Ik zeg ook niet dat het geen trek was, maar ik geef aan dat lokale verplaatsing mogelijk was. Het zou dus heel goed trek kunnen zijn.
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

jpoulissen

#9
Beste Jeroen,

Tussen 2001 en 2003 reed ik dagelijks over de rijksweg langs de Maasplassen. Met name smorgens zag ik zo af en toe vanuit de auto vrij grote groepen, laag vliegende Aalscholvers. Deze vlogen smorgens altijd richting de maasplassen, naar ik aannam vanuit hun slaapplaats naar hun voedselgebied. En inderdaad ook in V formatie.

Welke richting op vloog de groep Aalscholvers die je zag? Kwamen ze van de maasplassen vandaan of vlogen ze er juist recht op af?

grt

Jos Poulissen

Jeroen Nagtegaal

Ik kon ze al van veraf aan zien komen en ze vlo9gen van oolderhuske (ze kwamen daar over) richting Neer (Noorden)
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com