Tengere grasjuffer ?

Gestart door ajvwijk, augustus 14, 2008, 22:26:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ajvwijk

Kan iemand bevestigen (of tegenspreken) dat dit een tengere grasjuffer is ?
Ton van Wijk

Jeroen Nagtegaal

#1
Lijkt me een Vrouw Kleine roodoog,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Goyatlah

Denk het niet maar vind haar lastig. Vrouwtje Kleine Roodoog vermoed ik.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Sticht

CiteerDenk het niet maar vind haar lastig. Vrouwtje Kleine Roodoog vermoed ik.
Mee eens.

ajvwijk

Bedankt. Helaas, ik dacht weer een nieuwe soort te kunnen toevoegen aan de collectie. Ik zoek verder.
Ton van Wijk

Anne Hueber †

Citeer
CiteerDenk het niet maar vind haar lastig. Vrouwtje Kleine Roodoog vermoed ik.
Mee eens.
Klopt, volgens mij, ook helemaal voor Kleine roodoog.

Goyatlah

Nog even mn motivatie: pterostigma klopt mi niet voor een Ischnura,
strepen op het borststuk zijn mi goed voor Roodoog, en tekening op S9 en S10 zijn mi niet goed voor Tengere Grasjuffer maar wel voor Kleine Roodoog.
Alleen heb ik nooit deze kleur gezien. Heel oud vrouwtje vermoed ik.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Anne Hueber †

CiteerLijkt me een Vrouw Kleine roodoog,
Daarnet stond er nog Tengere grasjuffer.....beetje te veel libellen gekeken de laatste tijd? ;)  

Goyatlah

Citeer
CiteerLijkt me een Vrouw Kleine roodoog,
Daarnet stond er nog Tengere grasjuffer.....beetje te veel libellen gekeken de laatste tijd? ;)
Had ik toch ook gezien. Achteraf je ID wijzigen?  :whistle:  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Roodogen hebben vaak op de zij een kort streepje met een punt erbij, en daaronder een lange straap over de volle lengte, soms dun zoals op je foto soms dikker. Zie je die combinatie op de zij dan is de kans wel erg groot dat het een roodoog is.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Jeroen Nagtegaal

Citeer
CiteerLijkt me een Vrouw Kleine roodoog,
Daarnet stond er nog Tengere grasjuffer.....beetje te veel libellen gekeken de laatste tijd? ;)
Maybe, Ik keek eigenlijk alleen naar S8 dat was niet gekleurd dus Tengere. Mja ik poste en zag toen he, dat ptero klopt al niet voor Ischnura dus daarom maar snel gewijzigd... Mischien was het toch iets te vermoeiend 9 uur in het veld zijn...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com