Verrekijkers kopen

Gestart door robin84, augustus 07, 2008, 10:09:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

robin84

Beste andere natuurliefhebbers,

Ik ben nu sinds een jaar of 2 begonnen met de hobby van het kijken naar vogels. Nu heb ik besloten om een leuke verrekijker te kopen voor een kleine prijs, want rijk ben ik niet.

Echter, ik heb heel het internet afgezocht naar een test tussen verrekijkers, maar kan deze niet vinden... Dus vandaar mijn vraag:

"Wat is nu een leuke verrekijker, voor een budget van ongeveer 100 a 150 euro?".

Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van mensen met een verrekijker van de Vogelbescherming. De vogelbescherming heeft een eigen lijn verrekijkers (Stern) die tussen de 80 en 140 euro kosten.

Ook heb ik gekeken naar het merk Olympus. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik wil een verrekijker met een sterkte tussen 8x42 en 10x42 en een bril draag ik niet.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!!

Groetjes,

Robin
- Zelfs de meest wijze uil is ooit begonnen als uilskuiken -

Robert

dit is een geweldige prijs kwaliteit kijker.

wel 269 euro...
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

j.steenbergen

Ik snap dat je niet veel geld uit wilt geven, maar kwaliteit kost natuurlijk ook iets. Als je serieus vogels wilt gaan kijken zul je er denk ik geen spijt van hebben een wat duurdere kijker aan te schaffen. En dat hoeft natuurlijk ook niet direct een topkijker te zijn, maar ik denk dat je voor de door jouw genoemde prijs niet echt veel goeds kunt krijgen. En dan moet je binnenkort het bedrag nog een keer voor een nieuwe neertellen. Ik zou je aanraden nog even door te sparen en iets beters aan te schaffen. In de winkel van Vogelbescherming kun je je goed laten voorliggen. Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat alle kijkers die zijn verkopen geschikt zijn. Je kunt daar ook goed navragen wat voor een lage(re) prijs een goede koop is. Succes.
Jeroen Steenbergen

frankw

€ 150,- is idd wat aan de krappe kant.
Wat op zich wel leuke kijkers zijn,  prijs-kwaliteit, zijn die van Pentax bijv. de 8x42 DCF WP II, deze kost wel € 250,- maar kan echt mee met kijkers die het dubbele kosten. Overigens hebben ze een nieuwe serie de SP en dat is geloof ik de vervanger hiervan.

En ik heb ook een (te) goedkope kijker, maar vooral een slechte telescoop, en dat is echt frustrerend kan ik je vertellen! Heb daardoor met zekerheid een aantal best leuke soorten gemist/niet af kunnen maken... :censored:  

Leon Olsthoorn

Ik heb ongeveer een jaar geleden de kijker linksvoor op het plaatje van de vogelbescherming gekocht, in de 10x uitvoering. En achteraf had ik toch liever nog 1 of 2 jaar doorgespaard voor een echte kwaliteitskijker, want dit is het eigenlijk nét niet. Aan de andere kant had ik ook geen 2 jaar door willen vogelen met een aftandse kijker uit 1970, een dilemma dus.

Maar ik zou er in ieder geval goed over nadenken en goed vergelijken voor ik zou beslissen. Kijk eens of je van mensen in je omgeving de verrekijker eens kan proberen, dan weet je wat je kán zien
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Piter Anjema

Ik heb de 12x50 Cf action van nikon gekocht voor 160,- of 170,-
Ik vind dit een zeer goede kijker die meedoet en in sommige gevallen zelfs beter is dan kijkers uit het middensegment. Maar dat is natuurlijk smaak.

Deze serie heeft meerdere types tussen de
Nikon kijkers

Natuurlijk is een Swarovski beter
Persoonlijk vind ik een Swarovski echt niet 1500,- beter dan een Nikon.
Toch als ik ooit ergens dat geld overheb dan doe ik ook een Swarovski.

robin84

Beste allemaal,

Heel erg bedankt alvast voor de reacties!

Ik ben ondertussen aan het oriënteren op internet naar wat merken en er is 1 uitspringer, het merk "Bynolyte".

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ook ben ik nog steeds erg benieuwd naar ervaringen van het merk "Olympus" of een verrekijker van de lijn "Stern" van Vogelbescherming.

Ik weet dat meestal een goede kijker erg duur is en ben aan het twijfelen of ik toch even door moet sparen. Echter, ik weet dat kwaliteit niet duur hoeft te zijn, dus vandaar mijn vragen.

Groetjes,

Robin
- Zelfs de meest wijze uil is ooit begonnen als uilskuiken -

Tinok

Hoi Robin,

Er zijn op dit forum nog wel meer topics geweest over verrekijkers heb je daar al gekeken? Verder is er een site van de vogelwerkgroep tilburg waar ze kijkers testen en de rapporten daarvan op de site zetten.
Verder schijn je er veel te kunnen proberen op het vogelfestival (waar je natuurlijk ook heengaat als beginnend vogelaar)

Succes en laat nog even weten wat je gaat kopen want mijn man zoekt ook nog een goede niet al te dure :rolleyes:  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

frankmeer

In het subforum Multimedia: Fotografie/Geluid zijn er diverse topics geweest over verrekijkers, zie http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...ite=verrekijker
Frank van der Meer