Boeken kopen uit Amerika

Gestart door redmar_woudstra, augustus 06, 2008, 20:51:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

redmar_woudstra

Beste allen,

Ik zie regelmatig op amazon.com de mooiste vogelboeken liggen voor prijzen die in Nederland ongehoord zijn (dankzij de gunstige dollarkoers). Heeft iemand ervaring met het kopen van boeken van amazon.com? Is het überhaupt mogelijk om die boeken in Nederland te laten bezorgen? En: blijft het goedkoop (importheffingen, bezorgkosten etc.). Alvast bedankt!
groet,
Redmar

Jeroen Nagtegaal

Ik zou zeggen mail hun, Hun zullen het wel weten,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

markmeijrink

#2
CiteerBeste allen,

Ik zie regelmatig op amazon.com de mooiste vogelboeken liggen voor prijzen die in Nederland ongehoord zijn (dankzij de gunstige dollarkoers). Heeft iemand ervaring met het kopen van boeken van amazon.com? Is het überhaupt mogelijk om die boeken in Nederland te laten bezorgen? En: blijft het goedkoop (importheffingen, bezorgkosten etc.). Alvast bedankt!
Amazom heeft meerdere sites b.v amazon.co.uk of amazon.de  Ik heb weleens besteld bij onze oosterburen.

Daarnaast kan ik de boekensites aanraden en bestel er regelmatig

Natuur & Boek, alle onderwerpen ( Naturalis) NL
http://www.natuurenboek.nl/

Vermandel, insecten, enkele andere onderwerpen zoals Flora NL
http://www.vermandel.com

Meijs natuurboeken, alle onderwerpen NL
http://www.meijsnatuurboeken.com/

Amazon.co.uk of Amazon.de, alle onderwerpen ook 2e hands! DE, UK
adres spreekt voor zich

NHBS, alle onderwerpen UK (zéér goede site!)
http://www.nhbs.com/

Summerfield books, alleen botanie (ook 2e hands!)  <-- zéér goede site UK
http://www.summerfieldbooks.com/

Bij alle sites heb ik meer malen boeken besteld. Een nadeel van de buitenlandse sites is dat er alleen met creditcard betaald kan worden. Maar dit heeft mij nooit problemen opgeleverd en daarvoor heb ik de kaart dan ook uiteindelijk genomen.

Over amazon.com, let op in welk land de boeken zich bevinden. De verzendkosten uit de US zijn vaak niet mis! Ik zou eerst kijken of het boek bij één van bovenstaande webwinkels te verkrijgen is. Ik denk niet dat je door de lage dollarkoers goedkoper boeken kunt krijgen. Ik zou eerder voor 2e hands gaan dan

M.v.gr. Mark

Date Lutterop

Het kan wel degelijk gunstig zijn om bij amazon.com of andere amerikaanse aanbieders boeken en/of cd's te kopen. Wel goed de prijzen vergelijken met locale aanbieders (incl. verzenden etc.). Zelf heb ik zo al vele 10-tallen euro's uitgespaard.

Hou wel rekening met de belastingdienst. Tot een goederenwaarde (dus zonder verzenden etc.) van de artikelen van 22 euro hoef je geen invoerrechten en btw te betalen. Als je het laat opsturen als persoonlijke gift ligt die grens bij 45 euro.

Succes.

Groet,

Date


redmar_woudstra

#4
Als je vogelboeken op amazon.com ziet voor $17 kan krijgen, terwijl ze hier €35 zijn, dan kan er nog wel wat geld overheen!

@ Date: waar moet ik aan denken bij die verzendkosten? En wordt die €22 gerekend inclusief verzendkosten of exclusief? (€22 = ongeveer $33)
En hoe zou het kunnen als persoonlijke gift?

@ Mark: het nadeel van amazon.de is dat de prijzen van het niveau Nederland zijn...

Ik heb dit voorjaar een veldgids Mammals of Africa gekocht voor liefst €50. Gewoon via Selexyz. Had ik dit uit Amerika laten komen via Amazon.com, dan had dit mij $35 (toen €27 ofzo) + verzendkosten. Daar had ik dus weldegelijk een aardige cent op kunnen besparen. Die prijzen van Amazon vind ik leuk, dan wil ik nog wel vaker vogelboeken kopen!

EDIT: even test gedaan, standaard verzendkosten (9-36 dagen) ongeveer 7-8 dollar
groet,
Redmar

Date Lutterop

#5
Dat bedrag van 22 euro is exclusief verzend- en andere kosten. Dus dat is alleen de prijs van het product zelf.

Natuurlijk gaat de vlieger alleen op als je iets in Amerika koopt, dus niet via een Europese tak van Amazon.

Die bijkomende kosten kunnen varieren. Amazon.com kan je doorverwijzen naar een tweede aanbieder. Maar ten allen tijde worden die kosten genoemd voordat je de deal gemaakt hebt, dus je kunt altijd zien hoe groot je voordeel is.

Onlangs heb ik zo nog een dubbelcd gekocht, waarvan de verzendkosten 3 keer zo hoog waren als de prijs van de cd's. Maar toch was ik nog 8 euro goedkoper uit dan wanneer ik dit album in Europa had gekocht.

Groet,

Date


Windekind

Wat zijn de interessante sites afgezien van amazon ?
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

hdijk

#7
Ik heb diverse malen boeken op amazon.com besteld, waarbij ik ver over de 22 euro ging (voorbeeld). Verzendkosten zijn peanuts (omgerekend 5 euri), en soms heb je het boek al in twee weken.

Nooit problemen met de douane gehad....

De regels wordt in de praktijk dus niet zo streng toegepast.
Hendrik Jan van Dijk

Justin Jansen

Bestel al jaren via internet boeken, scheelt bakken aan geld, soms is de prijs zelfs 1/10 van de prijs in een nederlandse boekwinkel. En van de 100+ boeken, heb ik over 3 btw moeten betalen...
M.v.g., Justin Jansen


redmar_woudstra

Dat zijn gunstige berichten!  :D  
groet,
Redmar

Helen Commandeur

Hallo,

Ook ik koop van alles, wereldwijd.

Boeken kopen via Amazon.com gaat prima en ze worden snel geleverd. Is laag BTW-tarief en de d o u a n e laat boeken meestal ongemoeid. Communicatie en levering altijd prima.

Electronica uit niet EU-landen is sinds de laatste 2 jaar meestal drama.
Het blijft ca. 3 weken hangen bij diezelfde d o u a n e  en je moet er ca. 31% bij optellen voor immport en BeTeWee.

Momenteel is Engeland gunstig dankzij de koers van het Pond.

Ik heb ook een vaste leverancier voor camera-accessoires in India.
Filters, schouderstatieven, etc.

Nog een tip!?!: muisklikken worden niet geregistreerd als je computer s p y ware bevat. Ik typ altijd delen van nummerreeksen of wachtwoorden en klik vervolgens met de muis om ontbrekende, tussenliggende karakters, toe te voegen.

Greetzzz,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

frankw

CiteerElectronica uit niet EU-landen is sinds de laatste 2 jaar meestal drama.
Het blijft ca. 3 weken hangen bij diezelfde d o u a n e  en je moet er ca. 31% bij optellen voor immport en BeTeWee.
Dat is goed nieuws voor de normale Nederlandse handelaren die ook niet van buiten de EU mogen inmporteren!