Het verdronken land van Saeftinghe

Gestart door Thijs Fijen, december 05, 2004, 13:40:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Fijen

Hallo allemaal,

Ik ga op 19 december naar het verdronken land van Saeftinghe en ik wilde daarom graag weten of iemand van jullie hier al eens eerder is geweest? en heeft diegene nog tips voor uitkijkpunten. Ik ben namelijk niet van plan om het gebied echt in te gaan. Behalve als er iemand een beloopbaar voetpad weet dat in het gebied loopt.

Ik beschik dan over een fiets en telescoop. Ik heb al gelezen dat er goede uitkijkpunten bij zijn, en die ga ik zeker bezoeken.

Groetjes Thijs,
Thijs Fijen

Rogier

Ik had dit voorjaar een exursie in het gebied, is zeker de moeite waard. Je hebt over de gehele zuidkant een dijk lopen die uitkijkt over het gebied. In december zal je er voornamelijk ganzen treffen, daar staat het ook bekend om.
Groeten,
Rogier Verbeek

Thijs Fijen

en graszanger??? zeker een hele kleine kans??
Thijs Fijen

thijs

Zeeland is wel de beste plek voor Graszangers, maar na drie dagen vorst schijnen ze bij hoopjes dood te vallen.
Ik weet niet wat we deze winter kunnen verwachten, maar het is in ieder geval vrij koud al. (vind ik)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Ellen Luijks

Ik heb inmiddels al twee keer naar Saeftinge geweest. Er loopt vanaf het bezoekerscentrum in Emmadorp 1 wandelroute. Dat is ook het enige wandelpad dat je zonder excursies mag betreden. Wel mooi, al die geulen en zo.

Verder is er een eindje verderop een vogelkijkhut. Vandaaruit heb je uitzicht op een plas waar wel leuke soorten te vinden zijn. Wat wij hebben gezien staat hier op waarneming.

Wij hebben op de site uitleg staan, dus daar kun je ook op kijken.

Groetjes

Ellen

Bram Rijksen

Als je dan toch in de buurt komt...
Soort: Graszanger / Zitting Cisticola / Cisticola juncidis
Waarnemingsdatum: 12-12-2004
Plaats: Hogerwaard-polder, Het Markiezaat
Provincie: Noord-Brabant
Atlasblok: 494423
Waarnemer: Vogellijn
Opmerkingen: 1 exemplaar.

Vriendelijke groet,

Bram Rijksen

Thijs Fijen

bedankt zal kijken of ik er kan komen.

Thijs
Thijs Fijen