Ik heb er nu pas goed naar kunnen kijken. Ik snap goed dat je hier even opgewonden van werd. Toch is het volgens mij geen zuidelijke.
Weinig zwart op segment 8/9: normaal voor zuidelijke, tamelijk vaak bij steenrode, soms bij bruinrode. Zegt dus helaas weinig.
Veel geel op poten: normaal voor zuidelijke, soms bij steenrode. Bij beide soorten nogal variabel, maar wel op iets andere manier, ik heb echter nog niet helder hoe. Natte vinger: dij 1 bij steenrode juist meer geel, dij 3 uist meer bij zuidelijke. Oftewel: uiteindelijk geen goed kenmerk, wel een aanwijzing natuurlijk.
Snor: ook zuidelijk heeft soms wat snor, steenrode soms juist stuitend smal... Ook al geen doorslaggevend kenmerk dus.
Vleugelkenmerken: bij beide soorten variabel...
Zijkant borststuk: zuidelijke meestal twee korte dunne naadstreepjes, soms de voorste naad helemaal als zwarte streep zichtbaar. Steenrode meestal meer, maar heel erg variabel. Dan is er ook nog het zwart onderaan de zij, in de buurt van de heupen en bij dat ademgaatje: zuidelijke heeft daar maar een paar kleine vlekjes zwart, zie de foto van Hugo, jouw foto's tonen nogal wat meer zwart.
Tenslotte de hamulus. Zuidelijke heeft een opvallend lange hamulus en daarachter een nogal kleine genitale lob, beide anders dan bij steenrode. Voorzover het op je foto's te zien is juist de lob nogal fors.
Dus daar ga je... Ondanks goede segemnt 8/9, poten, zijkant bovenaan. Volgens mij heeft jouwe genoeg snor voor een steenrode en spreken de hamulus en het zwart onderaan de zij in je nadeel.
Uit dit alles volgt ook dat het uiterst moeilijke dieren kunnen zijn!!!