Invoer waarnemingen op basis van foto's

Gestart door City Parrots, juli 23, 2008, 11:58:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

City Parrots

Geweldig initiatief dit! Hoop dat het vleugels krijgt. Gefeliciteerd!

Ik heb een paar tips en opmerkingen:

Allereerst vind ik de .eu url niet toepasselijk voor iets wereldwijds. Een .com of beter .org is internationaler en in het .org geval benadrukt het de non-profit filosofie.

Ik hoop dat er ooit een goede Spaanse en Portugese uitvoering van komt. Vertaald door mensen niet machines. Ik denk dat er in Latijns Amerika gretig gebruik van zal worden gemaakt. Duits en Frans zijn geen overbodige luxe voor Europa. Daar wordt toch weinig Engels begrepen.

Voor het vertalen van een dergelijk project moet je misschien fondsen zoeken. Maar die zijn denk ik wel te vinden als je het goed inkleed. Een samenwerkingsverband met een universiteit die goed is in talen (Leiden bv.) zou uitkomst kunnen bieden.

Verder heb ik via flickr een heleboel vogel observaties ingevoerd. Alles staat er in; foto's, namen, tijd, en locaties via geotags. Nu lijkt het me zonde om via observatio.eu alles opnieuw te moeten invullen.

Kan er geen manier ontwikkeld worden waarbij ik door het simpel invullen van mijn flikr account gegevens al mijn observaties inlees in observatio.eu? Eventuele hiaten aanpas en aanvul.

Flickr is zo opgebouwd dat zoiets mogelijk moet zijn. Er zijn meer applicaties die op een dergelijke manier van Flickr gebruik maken.

Er zijn miljoenen natuurobservaties ingevoerd in Flickr. Er zal een enorm wervend effect van uitgaan als deze gemakkelijk in observatio.eu kunnen worden overgezet. Je wint daarbij duizenden waarnemers.

Groet,

Roelant

marcel123

#1
CiteerAlles staat er in; foto's, namen, tijd, en locaties via geotags. Nu lijkt het me zonde om via observatio.eu alles opnieuw te moeten invullen.
Hoe staat de vogelnaam er dan in? En heb je een voorbeeld van een andere applicatie die flickr gebruikt?
Dat de rest via EXIF kan is bekend: http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=12469

City Parrots

Naam staat meestal in de tags of titel. Als je die beiden uitleest en vergelijkt met een soorten database kan je er makkelijk een soortsnaam suggestie uithalen.

Die moet je dan bij opslaan in observatio.eu bevestigen of wijzigen.  


City Parrots

Deze applicatie haalt volgens mij alles op wat je nodig zou hebben. http://webdev.yuan.cc/famaker.php