3 planten in de Millingerwaard

Gestart door Dragonfly, april 02, 2006, 20:47:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Wie weet voor mij de namen van onderstaande planten?
Vandaag in de Millingerwaard bij Nijmegen gezien...

1
Is dit muurpeper? Omdat het vrij zanderige ondergrond was...


2
De plant heb ik wel vaker gezien, de naam is mij helaas ontglipt...


3
Tsja, ik kan er maar niet op komen...  :(
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Grada Menting



Grada Menting

Citeer3. lijkt op een aantal dingen....
Ja, op eh... en eh... theelichtje? :lol:  

Dragonfly

Alvast bedankt!
Ik had er gelukkig eentje goed  :rolleyes:

De kaardebol is een grote kaardebol, neem ik aan? Of is 'ie nog te klein om er een naam aan vast te plakken?
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

tamis

3 is een jonge Teunisbloem, altijd makkelijk te herkennen aan de rood aangelopen toppen en randen als ze jong zijn.

Wil

witte_raaf

Ik dacht bij foto drie als eerste aan een Epilobium. Is het verschil tussen een Teunisbloem en Epilobium-rozetje dan dat rode randje???  

Pieter Stolwijk

CiteerDe kaardebol is een grote kaardebol, neem ik aan? Of is 'ie nog te klein om er een naam aan vast te plakken

Ja, Grote kaardebol

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

tamis

CiteerIk dacht bij foto drie als eerste aan een Epilobium. Is het verschil tussen een Teunisbloem en Epilobium-rozetje dan dat rode randje???

Bij mij in de tuin komen elk jaar uit dit soort beginstadia altijd Teunisbloemen (Grote en Middelste). Harig Wilgenroosje of andere Epilobium-soorten hebben meer vettige, lancetvormige, minder grote bladeren.