She's mine! No!! Mine!!!

Gestart door corzonneveld, juli 20, 2008, 22:32:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

corzonneveld

Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

Iolaire

Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Gert Veurink

#2
echt heeeel erg leuk.  ik heb m in het foto van de dag topic bij vogels gezet...
groet!
Gert Veurink



javanerkelens

#3
Toe maar....dat doe je geen tweede keer!
Hangt hij nu al mooi ingelijst in je kamer..... :lol:


Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

AndreVrijens

mvg.  André

Gert Veurink

#5
je gaat m toch wel op nederpix zetten?!
groet!
Gert Veurink



corzonneveld

#6
Dank voor jullie enthousiaste reacties!

Citeerje gaat m toch wel op nederpix zetten?!

Eerlijk gezegd, nee. Ik ben nogal afgeknapt op Nederpix. Men heeft weinig interesse voor insectenfoto's (ivm bijv zoogdieren). Ik vind dat de interesse nogal gericht is op spectaculair foto's, zonder aandacht voor de biologie. Verder ervaar ik een ziekelijke aandacht voor techniek (het zg. pixeln....n), en gekke opvattingen over wat wel en niet toegestaan zou zijn (bijv, je zou een foto niet mogen uitsnijden. Ja echt, dat kom je daar tegen!)

Op dit forum is aandacht voor wat een foto laat zien, niet in eerste instantie voor (de techniek van) de foto zelf. Toch is er vaak ook waardering voor mooie foto's. Bij die instelling voel ik mij meer thuis.

Citeerdat doe je geen tweede keer!

Zie foto baltsvlucht

Eigenlijk valt het wel mee. Als je het gedrag eenmaal kent, zie je het vaak. Dan moet je alleen nog een bewuste keuze maken om van een bepaalde setting een foto te willen maken. En 1 op de 10 keer lukt het dan ook!
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

thijsdegraaf

#7
Bij mij lukt het helaas toch wat minder vaak. Ervaring speelt inderdaad een grote rol denk ik.
Bij de eerste foto klopt alles, onderwerp, kleuren, compositie. De tweede is ook het ophangen waard.
Zet je ze wel op je site?

Groet, Thijs

Gert Veurink

Je zou ze kunnen dwingen te kijken op Nederpix. als je deze erop zet ga ik m zeker nomineren en ik ben vast niet de enige (toch, mensen?). Maar goed ik snap de frustraties ook wel. Ik word ook een beetje moe van de foto's van tamgemaakte vosjes, maar dat geheel terzijde

In elk geval een virtuele nominatie bij deze...  Ik heb er al veel mensen op gewezen en iedereen is even enthousiast

groet!
Gert Veurink



corzonneveld

CiteerZet je ze wel op je site?

De tweede (5 op een rij) staat er al een tijdje op (flies -> Syrphidae, dan wat naar onder scrollen en -> Eristalis kiezen), deze volgt wel als het seizoen voorbij is! Tussendoor werk ik wel uit, maar tijdens een vakantie maak ik zo'n overkill aan foto's dat ik nog maanden vooruit kan. Leuk voor de donkere winteravonden! (ja, de zon zakt al weer steeds dieper, ik krijg het al koud)
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

javanerkelens

Citeer(ja, de zon zakt al weer steeds dieper, ik krijg het al koud)

Wil je mij vrolijk maken, na twee dagen slagregens en verzopen vliegen....ha ha

CiteerIk word ook een beetje moe van de foto's van tamgemaakte vosjes, maar dat geheel terzijde
Veel mensen associëren insecten met iets vies en griezeligs is mijn ervaring en dat wordt velen al als kind ingeprent.
Dus het zal wel voor een kleine groep mensen blijven.......en ach...heeft ook zijn voordelen.
Zoals Johan Cruijf placht te zeggen.....ieder nadeel heeft zijn voordeel.... :lol:  :P

Groet Joke  
Groet,
Joke (van Erkelens)