Hallo,
Ik ben zo nu en dan wat oude vakantiewaarnemingen aan het invoeren. Ik probeer wat waarnemingen van Bryce Canyon (Utah, USA) in te voeren, maar ik kan geen pijl daar zetten: hij zegt "the area is outside the working range" (in gele balk). Ook het kopiëren van WGS coordinaten uit eerder ingevoerde waarneming leidt tot niets.. Wat nu?
EDIT: ik zie dat het niet werkt in het hele westelijk deel van Noord-Amerika en ook in Oost-Azië en Australië. In de rest van de wereld kan ik wel gewoon de pijl plaatsen. Ik vermoed dat een verkeerde instelling een restrictie geeft van de "lat" coördinaten waardoor locaties ten westen en oosten van een bepaalde lengtegraad niet bestaan.
Overigens vind ik het verwijderen van "location" in het nieuwe invoerscherm in observado een gemis! In NL gebruik je dit haast niet, maar wel bij observado waar de naamgeving nogal op grote schaal is. Het is ook handig voor je zelf van waar (met welke naam) je nou precies die vogel gezien hebt. Ik snap dat je het ook bij opmerkingen kunt zetten, maar dat is minder overzichtelijk.
groeten,
Menno