Hoofdmenu

2 geluiden

Gestart door Theovanv, juli 17, 2008, 13:55:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

Klopt het dat dit een Sprinkhaanzanger is? Heb m heel mooi zien zitten terwijl hij zong, schitterend!
http://waarneming.nl/sound_details.php?id=1009

Geen idee wat dit is, toen ik het hoorde leek het eerst op een soort kruising tussen een Zanglijster en Karekiet. Het geluid was behoorlijk gevarieerd en heel hard. Ik denk zelf aan een Spotvogel maar weet het niet zeker. Het geluid valt aan het begin weg, maar gaat later weer verder.
http://waarneming.nl/sound_details.php?id=1011
Theo van Veenendaal

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Kasper S

Wat mij betreft kloppen ze alle 2 !
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Theovanv

Jeuj! 1 nieuwe soort, wat een prachtige vogel is dat zeg! En mn geluidenkennis gaat ook vooruit ;)
Theo van Veenendaal

Kasper S

De Sprinkhaanzanger zul je met geen andere vogel kunnen verwarren, hele speciale zang.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Guus Peterse

CiteerDe Sprinkhaanzanger zul je met geen andere vogel kunnen verwarren, hele speciale zang.
Nou, je moet ze de kost geven die de grootste moeite hebben 'm van snor te onderscheiden. Ik heb er zelf ook jaren over gedaan en heel af en toe kom je er een tegen, dat je het toch weer even niet weet.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Theovanv

#6
Ik moest eigenlijk gelijk aan de Sprinkhaanzanger denken toen ik het hoorde en dat leek erg veel op het geluid dat ik op mn pda had staan. Toen zag ik hem ook nog en wist ik behoorlijk zeker. Even in het boek gezocht en toen wist ik het eigenlijk bijna zeker. Nu dus de bevestiging. Maar toen kende ik het geluid van de Snor nog niet en die heb ik net even afgeluisterd en ik moet zeggen dat het geluid van de Snor er idd erg op lijkt. Is idd lastig om ze op geluid uit elkaar te houden.
Theo van Veenendaal

Kasper S

Klopt maar de zang van de Snor is harder en duidelijker vind ik, hoor hier heel veel Sprinkhaanzangers en dat geluid is wel anders.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Guus Peterse

Zeker is snor anders. Maar voor iemand met minder ervaring kunnen die twee best lastig uit elkaar te houden zijn.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Adri Clements

Over die 2e, heel zwart wit kun je zeggen:
Bosrietzanger imiteerd alles en iedereen, lijkt qua uiterlijk op kleine karekiet, spotvogel imiteerd ook van alles en nog niks, maar heeft altijd z'n eigen nasale toontjes tussendoor, qua uiterlijk: gele fitis.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's