Hoofdmenu

Wilde Eend R.I.P.

Gestart door ahjoon, juli 14, 2008, 17:05:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

ahjoon

Sjongejonge, alweer een dode vogel, ditmaal een Eend. En weer kwam hulp te laat... (en was die hulp wel nodig?)

Maar dit was wél een gevolg van directe dierenmishandeling, aangericht door die moreel superieure *kuch* soort op Aarde.

Forum, kom d'r maar weer bij!
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147

marijkehuysse

" De eend ligt bij vogelopvang De Fûgelhelling in Ureterp in de vriezer. "

Misschien een stille tocht in Ureterp?
Met voor de twitchers een extra aantekening op hun lijstje?
Een Pijlkonteend, die zie je niet elke dag!

groet,
Marijke


Theovanv

Los van het druipende sarcasme, Welke gek schiet er met een pijl op een eend.
Theo van Veenendaal

logico

CiteerLos van het druipende sarcasme, Welke gek schiet er met een pijl op een eend.
Tja.. Welke gek weten ze nog niet.. Uit onderzoek is wel gebleken dat er een gek met een pijl op een eend heeft geschoten.

Ik geef de jagers de schuld!
Met vriendelijke groet,
Patrick

Leon Olsthoorn

Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

logico

boogschuttende jagers.
Met vriendelijke groet,
Patrick

Tinok

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Lasse de Vries

Je had eerst ook zoiets in Rotterdam, Zwaan doodgestoken ofzo :mellow:

Lasse

wimtegels

Ik vnd het schandalig wat gebeurd is. Ik vraag me echter af als je in zo iets in wil grijpen of dan het meteen uit het lijden verlossen de beste oplossing is.

Of moeten ze voor het jachtseizoen weer opgelapt zijn?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

g.j. keizer

#10
Citeerhttp://www.omroepgelderland.nl/index.php?id=52356
Update. Naast de jonge eend met een pijl door zijn kop zou er ook al enkele dagen een merel met een identieke, uit koperdraad gefabriceerde en met een blaaspijp afgeschoten pijl door zijn lijf in Aalten rondvliegen.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

wimtegels

Het schieten met pijltjes op vogels was net een item in Hart van Nederland.

niet leuk en  :spam:
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

evertdirks

CiteerIk de boogschutters
:lol: en zo wordt je al in een hokje gestopt vanwege je sterrebeeld.
B) Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

BramtK

Even kijken hoor, wat mag ik hier van de waarneming.nl-goegemeente nou van vinden. Dit is afgrijselijk toch of ben ik dan een 'Marjolein-Bastin-adept-zacht-ei' en moet ik wat stoere-mannen-praat uitslaan om er weer bij te horen!?

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

Goegemeente of geen goegemeente, natuurlijk is dit walgelijk. Hetzelfde geldt overigens voor de vergelijking van de daders hiervan met de twitchers bij de vale gier in Slootdorp.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BramtK

CiteerGoegemeente of geen goegemeente, natuurlijk is dit walgelijk. Hetzelfde geldt overigens voor de vergelijking van de daders hiervan met de twitchers bij de vale gier in Slootdorp.
Oh jee, wie maakt die vergelijking Vincent? Ik denk niet dat iemand dat echt bedoeld heeft (of vergis ik me)!? Ik zie in de discussie omtrent de Vale gier eigenlijk heel weinig aanleiding om het over schuld te hebben.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Vincent Hart

CiteerOh jee, wie maakt die vergelijking Vincent?
Citeer" De eend ligt bij vogelopvang De Fûgelhelling in Ureterp in de vriezer. "

Misschien een stille tocht in Ureterp?
Met voor de twitchers een extra aantekening op hun lijstje?
Een Pijlkonteend, die zie je niet elke dag!

groet,
Marijke

En ik ben het helemaal met je eens, Bram: Er is geen aanleiding om te veronderstellen dat degenen die naar Slootdorp gegaan zijn schuld hebben aan het heengaan van de vale gier - desondanks wordt dat wel gesuggereerd. Misschien kan ik jouw opmerking gewoon niet helemaal plaatsen: Van welke 'goegemeente' hier zou je dierenmishandeling met een grapje moeten afdoen? Ik zou hopen dat de hele goegemeente zich kan vinden in de volgende wijze woorden van Wim Tegels in het vale gier-topic:
CiteerEen boeiende discussie. Vol argumenten en vol emoties. Ik vind het voeren van aaseters in de natuur geen goed idee. Ik vind voeren in de natuur helemaal geen goed idee.
Net zo min als het opruimen van natuurlijke kadavers. Laat de natuur dat ook maar zelf opknappen.

En ik neem het voor de vogelaars op. Alle toekijkers hebben geen schuld. En ze hebben ook niets essentieels nagelaten.

Er ligt in deze geen fout in Nederland anders dan onze slappe houding over kadavers in de natuur. Het is maar de vraag of natuurlijke kadavers deze gier hadden kunnen redden.

Leven en dood gaan hand in hand in de natuur. Als je dat niet accepteert, accepteer je de natuur niet.

Waarom is een dode gier erger dan een dode merel?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

marijkehuysse

CiteerGoegemeente of geen goegemeente, natuurlijk is dit walgelijk. Hetzelfde geldt overigens voor de vergelijking van de daders hiervan met de twitchers bij de vale gier in Slootdorp.
De situaties worden met elkaar vergeleken, dat is heel iets anders!

Marijke

Vincent Hart

Maar Marijke, juist door de twee voorvallen met elkaar te vergelijken suggereer je toch (zeker gezien je bewoording) dat er meer overeenkomsten zijn dan dat er twee keer een vogel is doodgegaan?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

marijkehuysse

#19
Nee, dat zou zo zijn als er inderdaad een stille tocht zou komen met bezichtiging van de eend en driftig noterende twitchers.
En dan nog worden de daders niet vergeleken met de twitchers.
De eend is immers al dood en dat kun je de twitchers natuurlijk niet verwijten.
Bij de dood van de gier is dat misschien ook niet zo, maar er is kennelijk ook niet geprobeerd om die dood te voorkomen.

Marijke

BramtK

Citeergoegemeente...?

Ach Vincent, we kunnen hier zo heerlijk met zijn allen over iemand heen vallen als hij/zij eens iets anders durft te beweren dan gangbaar is in onze goegemeente. Post na post praat men elkaar na met loze kreten en ik heb daar een beetje een hekel aan. Vandaar mijn opmerking.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

evertdirks

Ik stel voor een aparte map te openen waar we met zijn alle alle overleden dieren en planten(ik wil daar in geen onderscheid maken) kunnen gedenken.
Dat wordt vast een erg map met erg veel reacties.

B) Evert  
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

BramtK

CiteerIk stel voor een aparte map te openen waar we met zijn alle alle overleden dieren en planten(ik wil daar in geen onderscheid maken) kunnen gedenken.
Dat wordt vast een erg map met erg veel reacties.

B) Evert
I rest my case...  :duim:

Bram
Groeten,

Bram ter Keurs

marijkehuysse

CiteerI rest my case...  :duim:

Bram
Toch niet in pace hoop ik?

Marijke

wimtegels

#24
Gisteren vloog ze nog,
Zo teder nabij water en riet,
We waren als bloedbroeders en zusters,
Nu is ze er niet meer, ik heb intens verdriet

Mijn bloed was voor haar niet genoeg
Ze pakte een passant, sterk en groot
Deze zag haar niet als aaibare natuur
Hij sloeg haar met één klap dood.

De partij voor de dieren heb ik gebeld
En ook een register opende ik voor haar
Geen enkele reactie heb ik gehad
Haar dood is schijnbaar geen bezwaar

Alle dieren zijn gelijk
Dat las ik een tijd terug
Hoe komt het dan dat niemand iets geeft om mijn verdriet
Of maak ik te veel kabaal om een dode mug?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Tinok

groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Vincent Hart

@Bram: Je hebt helemaal gelijk! Ik vind het hier nou juist altijd wel prettig dat verschillende mensen over verschillende onderwerpen verschillende standpunten hebben. Soms zijn dezelfde mensen het over het ene onderwerp volstrekt eens en over het andere volstrekt oneens. En in veel gevallen geven we elkaar ook de gelegenheid om van mening te verschillen. Maar inderdaad, soms kraaien alle hanen elkaar na (ikzelf niet uitgezonderd). Dat en het feit dat mensen elkaar verkeerd begrijpen (vaak omdat je elkaar alleen van hier kent) zijn natuurlijk veel voorkomende toestanden op internetfora.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Niels Godijn

In navolging van de beschoten eend, ditmaal de beschoten duif!

http://www.dumpert.nl/mediabase/182021/6d8..._niet_dood.html

'T is triest...

Gert Veurink

#28
Nogal zinloos om hiervan te roepen dat t erg is.
Alle vale gier-topics blinken al uit in zinloze reacties, maar daar gaat het in elk geval nog om gedrag van vogelaars, maar hier gaat het gewoon om een schandalige actie.
We kunnen elke avond heel Hart van Nederland wel hier in een topic zetten en tegen elkaar zeggen dat het heel erg is. Het is heel erg. Erg hè jongens? ja heel erg, ja en dat vinden we allemaal...

Edit: Misschien wel een goede groepstherapie voor sommigen op het forum. Even met z'n allen naar dit topic en het even lekker ongegeneerd met elkaar eens zijn!
groet!
Gert Veurink



ahjoon

#29
CiteerNogal zinloos om hiervan te roepen dat t erg is.
Alle vale gier-topics blinken al uit in zinloze reacties
Je doelt op jouw eigen waardevolle bijdragen aan het Vale Gier topic?
Mocht je die vergeten zijn, hier komen ze:
1
2

Succes tijdens de groepstherapie.
Met vriendelijke groet,

Arjan


;-) -> http://waarneming.nl/waarneming/view/46346147