Lijst met vogelnamen gezocht

Gestart door Adri Clements, juli 11, 2008, 17:34:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Adri Clements

Ha allen,

Ik ben op zoek naar een lijst wetenschappelijke en nederlandse vogelnamen, gesorteerd op wetenschappelijke naam. Het gaat om de vogels van de Western Paleartic.
Weet iemand een site waar zoiets te vinden is? Alle sites met lijsten die ik vond waren gesorteerd op nederlandse/engelse/franse/.... naam

Alvast bedankt!

Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

petermeer

Adri,

Kijk eens op Waarneming.nl onder Informatie en dan bij Downloads. Bij de 2e optie zie je "Wereldlijst vogels [Nederlands/Latijn/Engels]" staan. Het bestand is te downloaden als CSV die je zelf kunt sorteren met Excel of Access.

Volgens mij precies wat je zoekt.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

laatvlieger

CiteerAdri,

Kijk eens op Waarneming.nl onder Informatie en dan bij Downloads. Bij de 2e optie zie je "Wereldlijst vogels [Nederlands/Latijn/Engels]" staan. Het bestand is te downloaden als CSV die je zelf kunt sorteren met Excel of Access.

Volgens mij precies wat je zoekt.
Dat is een mooie optie maar de wereldlijst is niet de west-palearctische lijst.
Verder is het inderdaad wel fraai. In Excel kun je dan zelf allerlei sorteringen uitvoeren die je zelf wilt.

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Adri Clements

Dank voor de tip!
Ik had nog nooit bij informatie op waarneming.nl gekekeken :censored:  
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

frankneijts

In print is er natuurlijk de 'Lijst van West-Palearctische vogelsoorten', gratis voor Dutch Birding abonnees en inmiddels alweer een 2008 update.  
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Ben Wielstra

CiteerIn print is er natuurlijk de 'Lijst van West-Palearctische vogelsoorten', gratis voor Dutch Birding abonnees en inmiddels alweer een 2008 update.

Een Excel file daarvan zou toch wel tof zijn! Lekker makkelijk je lijstjes bijhouden en iedereen braaf elk jaar de boel updaten zodat je goed op de hoogte blijft van alle wijzigingen!

evertdirks

Citeer
Citeer  In print is er natuurlijk de 'Lijst van West-Palearctische vogelsoorten', gratis voor Dutch Birding abonnees en inmiddels alweer een 2008 update.

Een Excel file daarvan zou toch wel tof zijn! Lekker makkelijk je lijstjes bijhouden en iedereen braaf elk jaar de boel updaten zodat je goed op de hoogte blijft van alle wijzigingen!
Gewoon print naar bestand doen en dan in excel intanken.
Fluitje van een cent.

B) Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

Ben Wielstra

Maar hoe print ik naar bestand vanuit een boekje :rolleyes:?

evertdirks

CiteerMaar hoe print ik naar bestand vanuit een boekje :rolleyes:?
:lol: vanuit een boekje kan dat niet ik bedoelde de optie van de birding club.

misschien dat avibase een optie is. het is daar mogelijk om de checklist op te vragen over europa.

avibase checklist

B) Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

laatvlieger

#9
Citeer
Citeer  In print is er natuurlijk de 'Lijst van West-Palearctische vogelsoorten', gratis voor Dutch Birding abonnees en inmiddels alweer een 2008 update.

Een Excel file daarvan zou toch wel tof zijn! Lekker makkelijk je lijstjes bijhouden en iedereen braaf elk jaar de boel updaten zodat je goed op de hoogte blijft van alle wijzigingen!
http://xx.observatio.eu/index.php

Voor het makkelijk bijhouden van je wereldlijstjes! Er is in principe zelfs ook plek voor ondersoorten! Hetheeft nu nog allerlei kinderziekten (het is ook nog een testversie), maar daar wordt hard aan gewerkt.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/