Hoofdmenu

Roest.....?

Gestart door Gert Kremer, juli 09, 2008, 20:57:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Wie wel/kan hier wat over zeggen.


4299 bovenkant
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

4300 onderkant
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

4301 vergroeide steel
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

4336a : Ik ben er nog niet  :D  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

2 a, onder de mic.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

3 a aanhechting: mic. foto
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

CiteerHallo,
Wie wel/kan hier wat over zeggen.
Ja ik!  :P
Zeer waarschijnlijk Gymnosporangium cornutum, staat er Jeneverbes of iets dergelijks in de buurt? Ik volg ook iets dergelijks op diverse Lijsterbessen, maar ik wacht voor de zekerheid nog even tot ze helemaal ontwikkeld zijn.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

#8
Jeneverbes op +/- 100 meter.
De hele boom zit onder de pukkels :huh:  die stumpers  :D
.....
maar van die vergroeiing tussen de tak was er maar 1 van, ligt nu bij mij thuis.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

nog een foto van de Roest onderkant blad.

4 zwarte topjes.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 7 met kunstlicht
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

spanjool

mooie vondst Gert, en Martin die pukkeltjes op het blad denk je dat dat ook gymno is of zou dat Ochrospora arae kunnen zijn?
Vriendelijke groet, Henk Gremmer

xenion

Citeermooie vondst Gert, en Martin die pukkeltjes op het blad denk je dat dat ook gymno is of zou dat Ochrospora arae kunnen zijn?
Als jij het over die gele pukkels op het blad hebt, daar had ik het ook over, dus gymno. Die op de stengels is het misschien ook, maar daar durf ik weinig over te zeggen.
Groeten,
Martin

Gert Kremer

Citeer
Citeermooie vondst Gert, en Martin die pukkeltjes op het blad denk je dat dat ook gymno is of zou dat Ochrospora arae kunnen zijn?
Als jij het over die gele pukkels op het blad hebt, daar had ik het ook over, dus gymno. Die op de stengels is het misschien ook, maar daar durf ik weinig over te zeggen.
Henk / Martin,

De hoortjes zijn op het blad zijn zwart (nu droog bruin).
De pukkels zijn geel en oranje/rood.
....
Op vergroeiing in de steel zitten de zelfde sporen als op het blad.

....
Ben aan het zoeken naar foto op int. maar het lukt niet. (vergelijking materiaal he).

dus hulp gevraagd.  

foto's volgen.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Gymnosporangium cornutum lijkt er veel op. staat op waarneming.nl, sorry -_-  
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Mic. Foto's roest blad.

21 a
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Blad
23 a: structuur
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Mic foto's Steel vergroeiing,
13 a
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

Steel
17 a  Gekiemde sporen?
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

He he. de laatste.
Structuur Steel
18 a
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

#22
1 vergeten. :D
Foto's met water en amoniak.

Steel  26 a
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

xenion

In Coolia 47/2 staat een sleutel voor Gymnosporangium soorten, op Lijsterbes zijn dus weer meerdere soorten mogelijk (en mogelijk zijn niet alle soorten bekend) :(
De sleutel is hier te downloaden: http://www.paddestoelenkartering.nl/Coolia_sleutels.html
Groeten,
Martin

Gert Kremer

CiteerIn Coolia 47/2 staat een sleutel voor Gymnosporangium soorten, op Lijsterbes zijn dus weer meerdere soorten mogelijk (en mogelijk zijn niet alle soorten bekend) :(
De sleutel is hier te downloaden: http://www.paddestoelenkartering.nl/Coolia_sleutels.html
Hallo Martin,

Dit had ik al gevonden, maar ik snap er nog niet veel van  -_-

Misschien zit er een kenner te kijken die uit de foto's de benaming weet?
wel nieuw materiaal opgehaald (staat op water) morgen weer zoeken met de mic.

Voer deze in als Gymnosporangium cornutum met vraagteken, en een paar foto's.





Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Gert Kremer

foto 21a nog even laten zien.
datum 15-7-2208 van sporen die kiemen van blad dat in het water staat.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.