Zeldzaam of bijzonder????

Gestart door marga, juli 03, 2008, 20:29:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

marga

Heb vorige week een zwarte specht gezien.......prachtig vond ik het. Ben er niet zeker van of ik nou een mannetje of een vrouwtje heb gezien. Is dit nu bijzonder dat ik het heb gezien, of zijn er wel vaker waarnemingen van deze prachtige vogel.....ben benieuwd. Gr Marga.

teunvankessel

Op sommige plaatsen in het land komen er meer voor als in andere plaatsen. In Gelderland Brabant en Limburg heb je de meeste kans om een Zwarte Specht te zien, als je een Zwarte Specht ziet in Zeeland is dit heel bijzonder! Het is altijd leuk om een Zwarte Specht te zien, prachtige vogels
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

marga

Dank je wel. Heb deze specht in Zuid-Oost Friesland gezien.....en hij is werkelijk prachtig.......gr Marga.  

martinharskamp

http://waarneming.nl/soort.php?id=759&tab=...ar=2008&maand=0

Een overzicht van het aantal waargenomen Zwarte Spechten in 2008.

Ik woon in Zuid-Holland waar je niet snel een Zwarte Specht zal tegenkomen, ik vind het dan ook bijzonder als ik weer eens ergens een Zwarte Specht zie (vorige week in Drenthe). Echt zeldzaam is het niet maar het blijft altijd leuk om er een te zien.

henkjanvdkolk

Zwarte Spechten zijn inderdaad geweldige bosvogels!


Meestal hoor ik ze alleen maar, en af en toe heb je dan het geluk dat er eentje dichtbij zit en dat je hem goed kunt bekijken!

Ik zou zeggen: bijzonder of niet doet er niet toe, het zijn gewoon prachtige vogels!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

marga

Martin en HenkJan ook bedankt....!!! Gr Marga

Ted van der Knaap

woon ook in Z-H, 3 maanden geleden bij toeval een gezien in brabant en kunnen fotograferen

zie:  http://forum.waarneming.nl/forum/index.php...topic=45207&hl=

daar kun je ook lezen/zien dat er zelfs ene ingridt(gebruikersnaam) zo'n bofkont is dat ze bij haar in de tuin huisen!!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Theovanv

Ik heb een keer 2 Zwarte Spechten gezien en ze zijn idd schitterend! Vooral als je de mooie rode plek op de kop ook goed kan zien.
Theo van Veenendaal

Leon Olsthoorn

Ik ben heel geregeld in ZO-Friesland (de gebieden rond Bakkeveen) te vinden en ben daar nooit een zwarte specht tegengekomen. Ik zou hem zelf dus heel bijzonder vinden als ik hem tegenkwam
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Sjouke Scholten

CiteerIk ben heel geregeld in ZO-Friesland (de gebieden rond Bakkeveen) te vinden en ben daar nooit een zwarte specht tegengekomen. Ik zou hem zelf dus heel bijzonder vinden als ik hem tegenkwam
Vreemd..

Ze zitten hier toch echt wel rond Bakkeveen, ze vliegen vrij regelmatig over
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




Jan v.H.

Ik kom heel vaak in het Schaffelaarse bos (Barneveld) daar zitten ze ook, maar ik heb er nog nooit een gezien. De enige keer dat ik wel een zwarte specht heb gezien was op de Utrechtse heuvelrug, waar er ook veel zitten.

P1234

Ik ben altijd weer blij als ik een Zwarte Specht zie of hoor. Hoewel ze in Drenthe redelijk algemeen zijn, is het altijs weer mazzel om tegen een Zwarte Specht aan te blunderen. De eerste die ik zag, op 15 november 1982, vloog over een vennetje in het Mensinghebos in Roden en staat, bijna 26 jaar na dato, nog op mijn netvlies gegrift.  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

ingridt

De zwarte specht had een nest bij ons in de tuin en ik voelde me inderdaad al die tijd een bofkont. Ik heb het van dichtbij kunnen volgen en de kopjes van de jonkies regelmatig buiten zien steken. Voor mij blijft de zwarte specht een bijzondere vogel en ik ben blij dat ik ze nog regelmatig zie en hoor.