Hoi Hisko (etc),
Allereerst van harte gefeliciteerd met het nieuwe kindje!!
Toch een paar vraagjes:
Is het de bedoeling dat (op den duur, na september?) buitenlanders gaan deelnemen of is het echt alleen voor wrn.nl (en .be?) om buitenlands spul onder te brengen (er staat idd groot "waarneming.nl" bovenaan)?
Waar bugs melden? Gewoon hier bij "
Bugs" neem ik aan, of krijgt deze een eigen draadje?
Ik vind het erg leuk dat wrn steeds meer "internationaal" gaat, maar wat ik echt heel erg jammer vind is de versnippering die zo ontstaat in de soortoverzichten - zeker voor de niet-algemene soorten. Wrn is voor veel soorten een redelijk fijne 'naslagbron' geworden omdat er relatief veel zorg aan een goede indentificatie besteed wordt, maar bij veel soorten zijn helaas maar weinig of geen foto's beschikbaar. Het aardige van het beschikbaar komen van buitenlandse waarnemingen is dat je nu ook soorten zou kunnen opzoeken die in NL zeldzaam zijn (weinig/geen foto's), maar in het buitenland algemener - jammer alleen dat je daarvoor dan nu op drie plaatsen moet kijken (.nl, .be, .eu).
Is het de bedoeling dat toekomstig de datasets gekoppeld via een gezamenlijke interface geraadpleegd kunnen worden of zit zulks niet in de planning?