Vogels zijn raar volgens tieners

Gestart door joost_gabriels, maart 20, 2006, 16:31:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

joost_gabriels

weet iemand ook waarom een ooievaar een ooievaar heet en een lepelaar een lepelaar groet joost
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

han.endt

Lepelaar lijkt me aardig voor zich spreken.

joost_gabriels

ja dat is waar omdat zijn snavel op een lepel lijkt.
dat klopt toch ?
groetjes joost  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

joost_gabriels

of niet KLOP HET OF NIET
oja en waarom heet een schoolekster schoolekster
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Elachista

Groet,
Tymo

Mark van Veen

#65
Citeerof niet KLOP HET OF NIET
oja en waarom heet een schoolekster schoolekster
Joost, Joost, brok ongeduld: hou vast aan je 'vriendelijke natuur groetjes'!

Een forum werkt doordat mensen er af en toe op kijken en een antwoord posten. Ze hangen er echt niet constant achter, soms duurt het een paar dagen. Daarbij stel je soms voor de hand liggende vragen. Op het forum is er diverse malen op gewezen dat je gerust zelf mag nadenken.

Ik vind je aanwezigheid op dit forum erg leuk, evenals je bijdragen. Maar kunnen we afspreken dat je zelf ook uit andere bron informatie zoekt? Dat je er ZELF achteraan gaat? Dan kun je dat ook weer hier delen! En vinden we je aanwezigheid nog leuker.

Mark
groet,

Mark van Veen

grunsven

Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

joost_gabriels

denk het wel bedankt oja mark ik zal voortaan meer zelf uit zoeken en meer geduld hebben ;)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

robin

vogels houden raar volgens tieners? moet je eens zeggen dat je voor de lol je kamer volbouwt met insecten maat muis. dan reageren ze pas leuk ^_^  
groeten robin kraaij

Mark van Veen

Citeerdenk het wel bedankt oja mark ik zal voortaan meer zelf uit zoeken en meer geduld hebben ;)
Top! Zet hem op :duim:  
groet,

Mark van Veen

Robert_BoZ

#70
Ik had vroeger dus geluk (gezien de vele reacties hier die iets anders aangeven).
Bij mij in de straat waren veel kinderen "natuur minded"
We zaten altijd in het bos. Schuilhutten bouwen van takken en struiken om de vogels beter te kunnen zien. Bij mij op school had ik ook geluk. De meester was ook heel erg met de natuur begaan en de kwekeling (zo heette dat toen) was ook helemaal vogelgek en kweekte bijzondere orchideeen.
We gingen met schoolreisje in de 6e klas lagere school dan ook naar Schiermonnikoog voor de weidevogels en kregen excursies van gidsen van Staatsbosbeheer. Dwars door een eidereendenkolonie, meeuwenkolonie, door de kwelders, sternenkolonie. De weilanden in in kleine groepjes... Jonge kievitten en grutto's... Heerlijk...
En alhoewel niet iedereen het even geweldig vond, waren de meesten echt heel erg enthousiast. Als het even kon qua weer, gingen we ook naar buiten voor weer een excursie. We zaten vroeger altijd in het bos of het veld... Mijn moeder zei wel eens "Je kunt daar beter gewoon gaan wonen, dan breng ik je af en toe wel eten"
Ik woonde toen in Oosterwolde Friesland en had het Fochtelooerveen bijna in mijn achtertuin :)
Ik woon inmiddels al jaren in Bergen op Zoom vlakbij het Markiezaat en heb nu Zoomland in mijn achtertuin maar de herrinnering aan de uitgestrekte weilanden vol kievitten, grutto's en wulpen blijft. Laatst kreeg ik een pakket thuisgestuurd... Mijn moeder had al mijn oude natuurboeken opgestuurd... awwwwwwww :)

joost_gabriels

robert wat heb je tch een aardige moeder en waarom ging je niet in je vogel kijk hut wonen ;)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Robert_BoZ

Citeerrobert wat heb je tch een aardige moeder en waarom ging je niet in je vogel kijk hut wonen ;)
Ik was inderdaad blij met de boeken... Jeugdsentiment :P
En eeeh ik ben er maar niet gaan wonen want dan mis je toch enige luxe... Internet bijvoorbeeld ;)

joost_gabriels

oja dat is waar agja dan maar in een huis ;)
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

joost_gabriels

ok ja hier ben ik weer ik moet nog wel een keer een spreek buurt houden maar het word waarschijnlijk nu over roofvogels en we krijgen ook teken opdracht bij teken een volge in een seizoen tekenen :D
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Robert

iedereen uit mijn klas vind het ook vies dat ik geprepareerde vogels op mijn kamer heb. ;)  :huh:  Ik zal niet weten waarom, er zit geen vlees of wat dan ook meer aan. Ze vinden ook gek dat ik mijn geld daar aan uitgeef en niet aan computerspelletjes en zo.

Robert  
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Mark Lammers

Mijn klasgenoten (6vwo) vinden het raar dat ik een vitrine vol met schedels en dode insecten / huidjes heb. Ik zou niet weten waarom :rolleyes:

Meesten vinden het ook best vreemd dat ik biologie ga studeren, vinden ze vies. Boeie.

Gewoon blijven doen wat je leuk vindt.  :D  

joost_gabriels

Robert vogels zijn boender als computer spelletjes of ja ik vind biologie en techniek leuk ( wel een beetje uit elkaar ) maar oké je kan er niet veel mee met zoon op gezeten vogel maar het is wel mooi om te zien en Robert wat voor een vogel is het ??? dan kan je die vogel wel van dicht bij bekijken :D

Mark dat blijf ik ook doen hoor ik laat de mensen maar praten en die vogel tekening komt er wel aan maar duurt een beetje lang en het is van een goudvink geworden maar ik ga hem steeds groter tekenen
.p.s. dit keer had ik maar 4 spelling's fouten er in eerst bij waarnemingen getypt en toen spelling's controle op word
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Jeroen Nagtegaal

Ik doe nu Bos en antuurbeheer op MBO en eerst had iedreen zo iets van, wat een freakie gast, maar nu vragen ze ook best veel en ik krijg ook veel te hporen  van hun wat ze gezin hebben, ook ga iok samen met een klasgenoot de meeuwen voeren en dat vind hij ook super cool om de kokmeeuwen binen handbereik te hebben,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

joost_gabriels

Jeroen je weet het dat ik er kwaad van word dat mensen expres spelling's fouten gaan maken ik ga denk ik maar stoppen met posten hoor !!!
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Jeroen Nagtegaal

CiteerJeroen je weet het dat ik er kwaad van word dat mensen expres spelling's fouten gaan maken ik ga denk ik maar stoppen met posten hoor !!!
Ik weet dat jij dyslexcie heb en ken ook mensen die adt hebben, dus ik weet hoe lstig het is, ik doe het serieus niet expres, maar ik ben dan soms te snel met iets typen en lees het niet na, maar sorry dat het zo overkomt,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Jos Welbedacht

#81
ik kan helaas niet makkelijk met mijn profiel bij de natuurlijke beroepen, ik zal dus werk moeten vinden met veel vrije tijd, of werk waarmee ik in no-time binnen ben waardoor ik altijd vrij ben om te vogelen.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Robert

CiteerRobert vogels zijn boender als computer spelletjes of ja ik vind biologie en techniek leuk ( wel een beetje uit elkaar ) maar oké je kan er niet veel mee met zoon op gezeten vogel maar het is wel mooi om te zien en Robert wat voor een vogel is het ??? dan kan je die vogel wel van dicht bij bekijken :D

Mark dat blijf ik ook doen hoor ik laat de mensen maar praten en die vogel tekening komt er wel aan maar duurt een beetje lang en het is van een goudvink geworden maar ik ga hem steeds groter tekenen
.p.s. dit keer had ik maar 4 spelling's fouten er in eerst bij waarnemingen getypt en toen spelling's controle op word
ik heb een havik, gr. bonte specht, kramsvogel, buizerd, regenwulp en een groenling. :)  
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

joost_gabriels

oow wel Cool weet jij misschien waar je die vogels kan halen
ik heb geen zin om ze op markt plaats te halen want die zijn vaak niet al te best
dus heb je misschien een adresje waar jij ze haalt of zoek jij doden dieren ( vogels ) en dan laat je ze zelf prepareren
en je moet toch ook een vergunning voor opgezeten dieren hebben toch
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

Jeroen Nagtegaal

We gaan nu wel erg off-topic, maar je krijgt gewoon een vergunning van de politie, je gaat er heen zegt ik heb dat en dat beest ddaar gevonden enz. en je vraagt om je een vergunning kunt krijgen, ze zeggen neem maar mee, en wala een vergunning, alleen opzetten is kostbaar tot enkele 100en euro´s meestals rond de 60 voor eem mus/merel formaat en 150 voor een kleine rover,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Robert

#85
Als ik een dode vogel vind die nog helemaal gaaf is dan breng ik hem naar een lokale dierenpreparateur. je moet wel eerst een vergunning halen bij de politie. zonder zo`n vergunning wil mijn preparateur de vogels niet opzetten. Een havik kost ong. 120 euro (ligt ook nog aan de houding).
en een vogel van het formaat van een merel is zo`n 75 euro.
De vogels die op marktplaats te koop zijn zijn vaak ook niet goed onderhouden.
Je moet een vogel minimaal 1 keer per jaar laten inspuiten tegen motten en ander ongedierte. hieronder een foto van mijn havik. :D
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

joost_gabriels

wel een vet beest :D ziet er niet slegt uit  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels

tekenaar

mmm, geef mij maar een recht toe recht aan balg. Zo'n opgezette vogel blijft er in mijn ogen onnatuurlijk uitzien en is onhandig op te bergen. (een balg is een vogel die zo is opgezet dat hij makkelijk in een museum-laatje past - om stofvrij en in het donker op te kunnen bergen). Deze heeft overigens de handpennen op een wat rare manier staan, alsof er een plakbandje omheen heeft gezeten.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Robert

er klopt iets niet aan. Wie ziet het als eerst?? :P  
Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

joost_gabriels

de oogen of de snavel toch of ze poten (A) maar ik zie het niet eigelijk  
vriendelijke natuur groetjes joost gabriels