Hoofdmenu

Mededeling

Gestart door baxflier, maart 19, 2006, 17:16:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

baxflier

Hallo allemaal,

Na maanden in de avond uurtjes te hebben "gebouwd", is ie dan eindelijk klaar. M'n vernieuwde website.
Sinds vandaag is deze website online gegaan.
Ik vind het wel leuk om te vertellen.
Misschien vinden mensen het leuk om eens te kijken.

http://www.agnesbax.com

Laat maar eens weten wat je er van vind.


Met vriendelijke groet van Agnes Bax :)




marcel123

#1
a. Hij bouwt niet zo snel op. Minder of minder grote plaatjes gebruiken?
b. Ik zou 'm in je profiel zetten

en het is altijd leuk om te weten wat voor mensen er achter het forum zitten..
en verder mooie foto;s natuurlijk. Navigatie vind ik zelf wat onhandig.

acherontia

Jammer dat je net teveel moet doorklikken om een foto groot te zien.... En nog een inhoudelijke opmerking je Xanthia ocellaris is in werkelijkheid een Xanthia gilvago....


Groeten,

Jeroen

Kees v.d.Berg

#3
Leuk opgezette site Agnes, niet teveel tierelanteinen daar houd ik wel van.
Ik zou zoiets ook wel willen maken, het lijkt me echter een flinke kluif.

Prachtige lens hé die tamron 180 mm 3.5 macro lens.
door mij recent ook aangeschaft en nu druk aan het oefenen hem zonder statief te gebruiken.
Je hebt wel een paar stevige nekwervels nodig i.c.m. de Dynax 7 D en een flitser.
Met vriendelijke groet,
Kees van den Berg
Kijkt in de Hoeksewaard !!

baxflier

Hallo Optilete, Acherontia en Kees v/d Berg,

Allereerst bedankt voor jullie reakties.
Aan deze info heb ik veel.
Dit, omdat je als je zo lang aan een site werkt, je over de kleine foutjes heen kunt kijken.
Anderen valt dat dan meteen op en is alleen maar goed als ze het zeggen.

Optilete:
Ik zal kijken of ik sommige foto's wat kan verkleinen, zonder kwaliteitsverlies.
Dank je voor de tip.

Achertonia:
Bedoel je met onhandig het doorklikken naar de foto's?
Zo ja, dit is een bewuste keuze geweest. Aangezien er veel foto's op de site staan, wordt het anders te onoverzichtelijk en te rommelig. Dit gebeurde op m'n oude site; toen moest er te veel gescrollt worden met veel foto's.
Nu heb ik alles onderverdeeld in mappen.

Kees v/d Berg:
De Tamron 180 mm 3.5 macro 1:1 is echt een hele fijne lens om mee te fotograferen.
Vooral de combinatie met de Dynax 7D werkt goed!
Je kan hele mooie close ups van 1:1 maken.
Meestal gebruik ik hiervoor het statief. Dit, omdat bij macro fotografie trillingen er gevoelig zijn voor de scherpte van de foto.
We zijn erg blij met de lens en de resultaten.
De lens en camera zijn na een dag inderdaad wel erg zwaar om je nek.
Daarom nemen we de spullen mee in een rugtasje.

Nogmaals dank jullie voor de reakties.

Groetjes Agnes

marcel123

als je een foto hebt bekeken, kan je dan alleen terug via backspace?

baxflier

#6
Hoi Optilete,

Als je op een bepaald onderwerp naar foto's aan het kijken bent, kan je links boven naast het onderwerp op een pijltje klikken.
Dan ga je ook weer terug

Agnes

Marian van Bert

#7
Hoi Agnes,

Als je wilt dat plaatjes (bijv. foto's) snel laden, dan moet je in de HTML-broncode van je pagina altijd de exacte grootte (tot op de pixel nauwkeurig) weergeven.  (Mocht het plaatje bijv. in een tabelvakje voorkomen, dan moet natuurlijk ook de opgegeven afmeting van het vakje ruim genoeg zijn, enz.) Als je het onvolprezen Irfanview gebruikt, en dat doe je kennelijk, zal een plaatje van 800x600 bij een compressie van 80% kwaliteitsbehoud (optimale keuze, bij de nieuwere versies van Irfanview) gemiddeld ruim 120 kB groot zijn, met uitschieters van 180 kB naar boven (bij plaatjes met veel structuur, lijnen e.d.) en 80 kB naar beneden (bij plaatjes met een vage achtergrond en weinig kleurverschillen). Neem altijd je oorspronkelijke opname, snij uit, en resample ("no resize") tot de maat die je wilt dat de bezoeker van je site te zien krijgt. Pas daarna evt. lichtcorrectie e.d. toe en zet tot slot zonodig de zaak scherp (dat doet Irfanview erg goed). Als je eerst je foto's tot 800x 600 bijv. verkleint (en daarna bewerkt) en het aan je webprogramma ('s) overlaat om te resizen tot bijv. 640x480, laden de pagina's langzamer, heb je meer ruimte op de server nodig en is de beeldkwaliteit minder.
Dit geldt zelfs voor thumbnails, al is het verschil dan marginaal.

Leuk om te zien, overigens, dat er een nieuwe versie van het eveneens onvolprezen "Jalbum" uit is.

Vr. Gr. Bert Jagers (door schade en schande wijs geworden)
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~jagersaa/

acherontia

CiteerBedoel je met onhandig het doorklikken naar de foto's?


Ja je hebt bijvoorbeeld een onderwerp aangeklikt en krijgt dan allemaal thumbnails te zien en vervolgens krijg je eerst weer thumbnails te zien als je een thumbnail aanklikt, daar had ik liever direct een groter plaatje gezien.

Groeten,

Jeroen

baxflier

Hallo Jeroen,

Leuk dat je nog even reageert op m'n vraag.
De thumbnails zijn een bewuste keuze geweest.
Op m'n oude site gebruikte ik het niet.
Wat er toen gebeurde was ook niet handig.
Als je van 1 soort vogel veel foto's hebt, blijf je enorm veel scrollen in de vergrootte versie.
Het is nu misschien een extra handeling, maar ik vind het zelf overzichtelijker.
Ik zie geen andere oplossing, zonder dat het rommelig overkomt en zonder dat je te veel moet gaan scrollen.
Maar ik vind het erg leuk dat je meedenkt. Daar heb ik veel aan.

Met vriendelijke groet van Agnes ;)  

Pim

Genoten van je natuurfoto's, hoewel ik me soms ook een voyeur voelde toen ik plotseling tussen je privévakantiefoto's zat ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

baxflier

Hoi Pim,

Leuk dat je op m'n site bent wezen kijken.
Geen enkel probleem hoor, dat je m'n vakantiefoto's bekijkt, daar zijn ze voor.
Punt 1: ik heb niets te verbergen
Punt 2: anders hadden ze niet op m'n site gestaan.
Ik mag altijd graag naar vakantiefoto's kijken. Heeft altijd iets gezelligs.
Verder ben ik helemaal gek van de natuur, wandelen en fotograferen.
Als het maar even kan, zijn we uren onderweg om te genieten van al het moois wat Nederland te bieden heeft.
Dit vergeten veel mensen misschien nog wel eens.

Leuk Pim en misschien nog eens tot hoors.

Met vriendelijke groet van Agnes

andree

#12
Even een opmerking over foto 15 van de libellen.
Deze "grote keizerlibel" lijkt me een blauwe glazenmaker, al mis ik wel de doorlopende blauwe vlekken op de achterste twee segmenten.
Een site om jaloers op te worden hoor, overigens!
André van Hengstum
Appelscha

Elachista

Groet,
Tymo