(Nimphe van?) welke wants?

Gestart door Niek van Wijk, juni 21, 2008, 11:12:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Niek van Wijk

Geacht forum,

Ik fotografeerde deze (nimphe van een?) wants vandaag in mijn tuin. Met behulp van foto's op het internet kon ik de soort niet vinden. Welke is het?

Met vriendelijke groeten, Niek

thijsdegraaf


Niek van Wijk

Beste Thijs,

Hartelijk dank. Daar was ik zonder jouw hulp niet snel achter gekomen want als je eenmaal op het verkeerde been begonnen bent blijf je natuurlijk struikelen......
Ik vind hem veel lijken op de Issus coleoptratus in jouw site, heeft die ook gelijkende broertjes of zusjes?

Met vriendelijke groet, Niek

thijsdegraaf

Ja helaas.  ;)  Er bestaat nog een Issus muscaeformis heb ik begrepen. Maar daar is weinig informatie over te vinden. Ik moet dat ook nog eens uitzoeken.

Groeten, Thijs
 

Arp

#4
CiteerEr bestaat nog een Issus muscaeformis heb ik begrepen. Maar daar is weinig informatie over te vinden.
Heb tot nu toe begrepen dat die in het onderste 1/3 deel van het voorhoofd een helder gele dwarsband moet hebben (zie o.a. hier), maar weet het fijne er ook niet van. Voor de zekerheid in elk geval toch maar wel altijd ook eens shot van voorkant kop nemen  <_<
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

Bedankt Arp. Ik wist wel, dat het iets met het voorhoofd te maken had.  Maar hoe het precies zat, wist ik niet.  

Niek van Wijk

Beste Thijs en Arp,

Dank voor jullie reacties.

Met vriendlijke groet, Niek