Hoofdmenu

Welke plant?

Gestart door spectator, maart 16, 2006, 10:59:01 AM

Vorige topic - Volgende topic

spectator

Wie helpt mij? Deze plant staat op een veld in het Kralingse bos.

vr. groet
Arend Breukel

han.endt

#1
Mijn eerste reactie was Lathraea clandestina, maar die heeft meer blauwpaarse bloemen en ook een iets andere bloemvorm. Misschien jonge exemplaren van een Sarracenia? Zijn de planten volgroeid?
Iemand anders?

spectator

Ik weet niet of ze volgroeid zijn, ik ken ze helemaal niet. Ze zijn zo groot als een flinke mannenvuist. Hier nog 2 stadia
vr. groet
Arend Breukel

spectator

Nog een
vr. groet
Arend Breukel

han.endt

Nee, zegt mij helemaal niets. Ben wel benieuwd.

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Corryabbink

#6
Rode :lol:  
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Edwin Dijkhuis

Kan het zijn dat er het een en ander is uitgezaaid. Foto's doen me denken aan Roodlof. IN groningen heb ik ze ook eens in een ingezaaide berm gezien.

Edwin  
Met vriendelijke groeten,

Edwin Dijkhuis

Werkgroep florakartering Drenthe
www.wfdrenthe.nl

Corryabbink

#8
Hallo Edwin,

Ik geloof dat je gelijk hebt. Ze heeft een andere nervatuur dan Rode kool. Roodlof zie ik hier i.t.t. Witlof nog niet vaak in de groentehandel maar waarom zouden ze die inzaaien? Misschien omdat ze kleur aan het geheel geeft of, en dat lijkt me waarschijnlijker, als voedsel voor wild. Vaak kom ik in het veld ook van die, meest door jagers, ingezaaide veldjes tegen.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Hinko

Ik moest ook direct aan roodlof denken. Maar ik heb het nog nooit in 't 'wild' gezien, zelfs niet op wildakkers. Misschien is er (moes)tuinafval gedumpt?

Doei, Hinko
mvgr, Hinko

Edwin Dijkhuis

Het zit wel eens in zaaimengsels. Volgens mij wordt het dan als Cichorium intybus verkocht. Aangezien die nauwverwant is aan andijvie, witlof en roodlof is de verwisseling niet zo vreemd. Als ik zie wat er allemaal aan afwijkende soorten verschijnt in ingezaaide bermen is dat niet zo verwonderlijk.

Edwin
Met vriendelijke groeten,

Edwin Dijkhuis

Werkgroep florakartering Drenthe
www.wfdrenthe.nl

spectator

Plausibele verklaring, roodlof dus.
Dank

Arend
vr. groet
Arend Breukel