Hoofdmenu

IJsbeer

Gestart door Alwin van Lubeck, juni 17, 2008, 14:03:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alwin van Lubeck

Op IJsland is inmiddels een tweede IJsbeer gevonden. Nadat er eerder deze maand al één was gevonden (die helaas is afgeschoten), is er dus nog eentje gevonden in het noorden van IJsland. Het is voor het eerst sinds twintig jaar dat er weer IJsberen op het land zijn gezien in IJsland.
Mvg,
Alwin van Lubeck

Robert

hoe komen die daarzo>?

Groeten Robert Pater

Roden(Dr)

Pim

Ze kunnen zeer goed zwemmen. Of mogelijk eerst een stuk via ijsschots meegelift.
Ik vraag me af of het wel een goed teken is.   IJsberen zullen als eerste slachtoffers worden van het broeikaseffect.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

redmar_woudstra

Normaal gesproken schijnen ze mee te drijven met ijsschotsen van Groenland, maar aangezien die er dit jaar niet veel waren, wordt vermoed dat ze een aanzienlijk deel hebben gezwommen.
groet,
Redmar

Lasse de Vries

Het gaat door de opwarming van de aarde toch slecht met de ijsbeer?
Er waren er ook een paar gevonden bij Canada of Alaska, en die waren verdronken omdat al het ijs wat er normaal was, gesmolten was :(

Lasse

vuurvlinder

De ijsbeer was op een ijsschots naar IJsland gekomen, dat las ik vanochtend op planet. http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/...28500/sc=c51880
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

redmar_woudstra

CiteerDe ijsbeer was op een ijsschots naar IJsland gekomen, dat las ik vanochtend op planet. http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/...28500/sc=c51880
Vermoedelijk staat er. Eerder was nog gesuggereerd dat het laatste stuk in ieder geval gezwommen moet zijn, omdat er weinig ijs van Groenland richting Ijsland stroomt.
groet,
Redmar

frankw

beetje jammer dat ze deze ook weer hebben geschoten..

laatvlieger

#8
Citeerbeetje jammer dat ze deze ook weer hebben geschoten..
Dat meen je niet???????

Dat is echt een grote schande!!!!! Hier moeten natuurorganisaties toch echt in gaan grijpen! Een hongerige ijsbeer is natuurlijk levensgevaarlijk, maar ze kunnen toch ook proberen de beer te verdoven en te vangen.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Ben Wielstra

Maar wat moet je met dan met zo'n beest? Je vliegt 'm niet zo even terug. Dan zou je zo'n ding op moeten gaan vangen: beest heeft een vreselijke rottijd (is ronduit dierenmishandeling) en wie in de buurt komt loopt gevaar. Het is geen dierentuinknuffelijsbeer. Het afdwalen van een IJsbeer naar IJsland is tot een doodlopende weg geworden aangezien er mensen op IJsland wonen die liever geen IJsbeer in hun nek krijgen als ze een stukje gaan wandelen. Misschien zou je bij het afdwalen zelfs van een natuurlijk proces kunnen spreken, maar niet iedereen denkt daar zo over (A. Gore unpers. comm.).

frankw

gewoon wachten tot de wind naar zuid draait en m op een ander ijsblok zetten, zo het land uit..  B)

'Jammer' dat we hier geen ijsschotsen hebben anders was t misschien wat geweest voor Rita ed..  :grin:  

egilio

Citeer
Citeerbeetje jammer dat ze deze ook weer hebben geschoten..
Dat meen je niet???????

Dat is echt een grote schande!!!!! Hier moeten natuurorganisaties toch echt in gaan grijpen! Een hongerige ijsbeer is natuurlijk levensgevaarlijk, maar ze kunnen toch ook proberen de beer te verdoven en te vangen.
Dat hebben ze gedaan. Ze hadden een dierenarts uit Denemarken ingevlogen (en die had ook een kooi meegenomen) om hem te verdoven en vangen. Maar schijnbaar rende de beer op een groep verslaggevers af en toen hebben ze hem afgeschoten.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]