Hoofdmenu

foto's uit slovenie

Gestart door NielsDH, juni 10, 2008, 17:58:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

NielsDH

een reeks foto;s waarvan ik niet weet welke het zijn, waarschijnlijk is de naam toen al langs gekomen. maar ben het weer vergeten

bergklaver oid?

NielsDH

2:
ik heb het toen niet gehoord, maar dacht zelf aan een morgenster (oosterse?)

NielsDH

3:
Is toen gedetermineerd als een sierlijke bremraap daar, maar was neit helemaal zeker omdat bepaalde kenmerken niet helemaal klopten. Misschien is dat omdat er een nederlandse flora meewas ofzo.

NielsDH

4:
zulte/ aster?

NielsDH

5:
overjarige stengel van orchidee/ bremraap?

NielsDH

6: geen idee


marcel123

#6
Als je planten fotografeert om die te determineren is er vaak meer nodig dan alleen de bloem..

bijvoorbeeld: detail, Scherm en de hele plant:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=507

NielsDH

Ja weet ik, maar dit is een jaar geleden gemaakt, en wist toen niet dat het dan nodig zou zijn voor determinatie. Dus misschien is er alsnog iets mee te doen, maar bedankt voor de tip!

Gr niels

laatvlieger

#8
Zou 1 een witte rapunzel kunnen zijn?

5 is een orchidee. Ik meen bladgroen te zien (bij de steel) en dat hebben bremrapen niet.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

marcel123

#9
1. Trifolium alpestre of een witte klaver
2. een morgenster
2. een bremraap
3. een aster
5. een vogelnestje lijkt me, weet je ook hoe de wortel eruitzag?
6. nachtsilene=achtig? De meest interesante van het stel

NielsDH

CiteerZou 1 een witte rapunzel kunnen zijn?

5 is een orchidee. Ik meen bladgroen te zien (bij de steel) en dat hebben bremrapen niet.
Witte Rapunzel lijkt me niet, die hebben langere bloemen, en alle exemplaren die er stonden waren maar zo groot!
Ik dacht ook een orchidee, vooral omdat het zo'n typische bloem heeft, en niet echt een soort buisbloem (zegmaar soort van "tunnel" zoals bremrapen.)

Bedankt!!!

Gr niels

NielsDH

Citeer1. Trifolium alpestre of een witte klaver
2. een morgenster
2. een bremraap
3. een aster
5. een vogelnestje lijkt me, weet je ook hoe de wortel eruitzag?
6. nachtsilene=achtig? De meest interesante van het stel
HEy.

met 1 tm 3 ben ik het eens.
5: Ik heb bij dit soort planten altijd het idee dat het beter is om geen goede afronding van de determinatie te hebben, dan een dode plant, dus heb hem maar in de grond laten staan.
6: Silene? ik zat juist eerder te denken richting een gras-achtige. Maar dat kan aan mij liggen, het groeide op een muur! Nachtsilenes hebben volgens mij een iets bredere bloem,  of niet??

Gr niels

(bedankt dat je alsnog moeite hebt gedaan om me te helpen (en dat is ook gelukt))

rapunzel

Citeer
Citeer1. Trifolium alpestre of een witte klaver
2. een morgenster
2. een bremraap
3. een aster
5. een vogelnestje lijkt me, weet je ook hoe de wortel eruitzag?
6. nachtsilene=achtig? De meest interesante van het stel
HEy.

met 1 tm 3 ben ik het eens.
5: Ik heb bij dit soort planten altijd het idee dat het beter is om geen goede afronding van de determinatie te hebben, dan een dode plant, dus heb hem maar in de grond laten staan.
6: Silene? ik zat juist eerder te denken richting een gras-achtige. Maar dat kan aan mij liggen, het groeide op een muur! Nachtsilenes hebben volgens mij een iets bredere bloem,  of niet??

Gr niels

(bedankt dat je alsnog moeite hebt gedaan om me te helpen (en dat is ook gelukt))
Trifolium alpestre is rood.

Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

rapunzel

Citeer1. Trifolium alpestre of een witte klaver
2. een morgenster
2. een bremraap
3. een aster
5. een vogelnestje lijkt me, weet je ook hoe de wortel eruitzag?
6. nachtsilene=achtig? De meest interesante van het stel
5 Lijkt me een bremraap.

Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

rapunzel

Citeer4:
zulte/ aster?
Lijkt me Aster alpinus

Koos Ballintijn
Koos Ballintijn

NielsDH

okay, ik denk dat het nu wel ongeveer duidelijk is :D. Dus heel erg bedankt allemaal!

Gr niels

Mark van Veen

Citeer
Citeer
Citeer1. Trifolium alpestre of een witte klaver
2. een morgenster
2. een bremraap
3. een aster
5. een vogelnestje lijkt me, weet je ook hoe de wortel eruitzag?
6. nachtsilene=achtig? De meest interesante van het stel
HEy.

met 1 tm 3 ben ik het eens.
5: Ik heb bij dit soort planten altijd het idee dat het beter is om geen goede afronding van de determinatie te hebben, dan een dode plant, dus heb hem maar in de grond laten staan.
6: Silene? ik zat juist eerder te denken richting een gras-achtige. Maar dat kan aan mij liggen, het groeide op een muur! Nachtsilenes hebben volgens mij een iets bredere bloem,  of niet??

Gr niels

(bedankt dat je alsnog moeite hebt gedaan om me te helpen (en dat is ook gelukt))
Trifolium alpestre is rood.

Koos Ballintijn
Er zal wel Trifolium montanum, bergklaver bedoeld zijn. Die is wit met van die puntige bloempjes.
groet,

Mark van Veen