Roofvogel determinatie

Gestart door AHamers, juni 08, 2008, 00:36:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

AHamers

Vrijdag in de Zouweboezem gezien - jagend, biddend en even zittend. Er was ook een vrouwtje Kiekendief aan het jagen.

Ik vermoed een zwarte wouw, maar zou graag bevestiging krijgen of wat dan wel.

AHamers

En een 2e foto

Jos Welbedacht

#2
Hmm... Aparte vogel.
Zwarte Wouw is het in ieder geval niet. Buizerd lijkt mij een logische oplossing maar de vogel doet mij qua vleugeltekening en houding enigszins aan een Steenarend denken. Dit lijkt mij echter niet logisch en bedrog. Bidden is namelijk niets voor deze vogel. Ik zeg dus: een ietwat rare Buizerd.





Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

maartenwielstra

#3
Ik heb me nooit verdiept in de kleden, maar zou het een jonge Bruine Kiekendief kunnen zijn? Lange kale poten, egaal bruin verenkleed, lange handpennen en staart...

Guus Peterse

Voor de zekerheid toch wel benieuwd naar het verschil in grootte met die kiekendief.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Kasper S

CiteerHmm... Aparte vogel.
Zwarte Wouw is het in ieder geval niet. Buizerd lijkt mij een logische oplossing maar de vogel doet mij qua vleugeltekening en houding enigszins aan een Steenarend denken. Dit lijkt mij echter niet logisch en bedrog. Bidden is namelijk niets voor deze vogel. Ik zeg dus: een ietwat rare Buizerd.
Ik vind hem op 2 niet op een Buizerd lijken. Wat het wel is zou ik ook niet weten.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Kasper S

En de hoge lange kale poten vallen zeer op.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Lasse de Vries


AHamers

Dan houd ik het op een jonge bruine kiekendief. Qua grootte was deze ongeveer gelijk aan het vrouwtje bruine kiekendief.
Bedankt voor de reacties.

frankneijts

Natuurlijk is het geen jonge Bruine Kiekendief! Die hebben nooit zoveel wit op de ondervleugel......
De kale poten sluiten elke arend (behalve Slangen- en Visarend) onmiddellijk uit. Structuur en kleur doen het meest aan gewone (donkere) Buizerd denken.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

maartenwielstra

CiteerNatuurlijk is het geen jonge Bruine Kiekendief! Die hebben nooit zoveel wit op de ondervleugel......
De kale poten sluiten elke arend (behalve Slangen- en Visarend) onmiddellijk uit. Structuur en kleur doen het meest aan gewone (donkere) Buizerd denken.
Ja dat snap ik van dat wit; maar het doet me wel denken als het wit wat je ook wel eens op Kraaienvleugels ziet.

Kasper S

Blijf hem er imponerd uit zien. Maar dat kan ook bedrog zijn. Ik denk ook 5 vingers te tellen op foto 1
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

frankneijts

Citeer
CiteerNatuurlijk is het geen jonge Bruine Kiekendief! Die hebben nooit zoveel wit op de ondervleugel......
De kale poten sluiten elke arend (behalve Slangen- en Visarend) onmiddellijk uit. Structuur en kleur doen het meest aan gewone (donkere) Buizerd denken.
Ja dat snap ik van dat wit; maar het doet me wel denken als het wit wat je ook wel eens op Kraaienvleugels ziet.
Of op de onderkant van een Buizerdvleugel.......
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

GijsB

CiteerBlijf hem er imponerd uit zien. Maar dat kan ook bedrog zijn. Ik denk ook 5 vingers te tellen op foto 1
idd. 5 vingers

Gijs

maartenwielstra

Citeer
Citeer
CiteerNatuurlijk is het geen jonge Bruine Kiekendief! Die hebben nooit zoveel wit op de ondervleugel......
De kale poten sluiten elke arend (behalve Slangen- en Visarend) onmiddellijk uit. Structuur en kleur doen het meest aan gewone (donkere) Buizerd denken.
Ja dat snap ik van dat wit; maar het doet me wel denken als het wit wat je ook wel eens op Kraaienvleugels ziet.
Of op de onderkant van een Buizerdvleugel.......
inderdaad  ;)