Programma "Orde" van de NEV

Gestart door Northwinds, maart 04, 2006, 20:34:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Northwinds

Ben (waarschijnlijk) van plan om mijn collectie in bovenstaande database op te slaan en ook om de speld- en naam etiketten mbv dit programma uit te printen.

Nu is mijn vraag of er mensen zijn die ervaring hebben met dit programma en of dit aan te raden is?

Zijn er eventueel andere programma's voor het aanmaken van etiketten?
Of andersoortige insekten databases die mischien beter zijn?

Volgens de site van de NEV is de nieuwste Windowsversie waar het onder draait NT, of draait het ook onder XP?

Ik zal het hoofdzakelijk gebruiken voor het invoeren van macro lepidoptera gegevens.

Alle info is welkom!

Peter

Elachista

Etiketten maak ik wel handmatig met Frontpage waar de tabellen het minste vervormen wat vaak wel het geval is bij Powerpoint en Word, een keer in de zoveel tijd een uitdraai.
De gegevens voer ik in in Excel, dus heb het (nog) niet.

Orde blijkt wel goed te zijn, de gebruikers kunnen er vast meer over zeggen.

Tymo
Groet,
Tymo

marcel123

De oude versie kon niet zoveel gegevens aan. Maar Orde lijkt me een beter pakket dan Excel etc. omdat je er meer mee kan. Telt ongetwijfeld veel gebruikers.

han.endt

Ik gebruik Orde tot volle tevredenheid. Heel makkelijk in het gebruik en de gegevens van een bepaalde plaats of soort zijn er snel uit te halen. Ook de verspreidingskaartjes vind ik erg leuk. Meegeleverd worden ook een groot aantal soortenlijsten met veel synoniemen.

Andre321

#4
Zijn er trouwens ook mensen die hun gegevens opslaan in een off line database (Orde, Basislogboek, Plantago, Inventar) om ze daarna in te lezen in Waarneming.nl ?
Levert dit inlezen nog problemen op ?

Elachista

#5
Dat soort programma's blijken nogal wat moeite hebben met XP...
Groet,
Tymo

Northwinds

Bedankt allen voor de informatie!!
:)

Nog 1 vraag voor Han : Draait Orde bij jou onder Windows XP?
Zoja, geeft dit enige problemen?

Peter