foto's van diersporen in de sneeuw

Gestart door laatvlieger, maart 03, 2006, 14:53:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Nu er nog overal sneeuw ligt is het misschien een idee om zoveel mogelijk foto's van diersporen in de sneeuw te uploaden op waarneming.nl.
Vooral sporen waarvan je zeker bent dat ze van het betreffende beest zijn.

Zou volgens mij een leuke meerwaarde zijn.

(geldt overigens ook voor andere diersporen, staan er nog helemaal niet zoveel op volgens mij)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

kroonp

Sneeuw is ook ideaal om erachter te komen welke beesten ergens leven.

Ik wist niet wat ik zag toen ik donderdag in het bos kwam, zoveel sporen van konijnen en vossen. Zonder die sneeuw had ik nooit geweten dat er zoveel konijnen en vossen in dat bos leefden.

Peter
Groet

Peter Kroon

Jeroen Nagtegaal

Droog zandbak zand op een wissel neerleggen gaat ook goed in de zomer.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

laatvlieger

Hoi Pim,

Weet je zeker dat het een meerkoet pootafdruk is?? Het lijkt namelijk alsof ik nog een beetje de afdruk van zwemvliezen zie, zou het niet van een eend kunnen zijn? (Maar waarschijnlijk heb je de foto afgdrukt nadat je het beest er zag lopen... en zal ik wel fout zitten)

wel leuk!  Er zouden wat mij betreft best meer sporenfoto´s op waarneming.nl mogen komen. Ook in het soortoverzicht.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

han.endt

Lijkt mij ook geen Meerkoet. Meerkoeten hebben lobben aan de tenen net zoals futen. Hoe groot was de afdruk?

laatvlieger

Ik zie nu wel dat er een vette knipoog achter staat, misschien een addertje onder het gras?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Pim

Nee, geen addertjes onder het gras  :P

maar een eend leek het mij niet, wellicht gans of zwaan dan, de afdruk was bijna zo groot als een (kleine) hand. Zelf moest ik aan meerkoet denken omdat die van die grote lompe poten hebben, maar de maker van de afdruk heb ik niet gezien.

groet,

Pim Julsing
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Pim

Mijn nog te weinig geraadpleegde KNNV diersporengids erbij gepakt. Meerkoet valt zeker af, had ik moeten weten want die pootafdruk is zeer karakteristiek, met een soort flappen aan de teenafdruk...

Een eend lijkt me te klein, knobbelzwaan dan?

groet,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl


Floppy

#10
met vriendelijke groet,
Floris Grotenhuis

Website: Gallen in Nederland

harderbroek

CiteerIk heb maar eens wat sporen ingescand. :)

Ik hoop dat meer mensen dit ook gaan doen, als ze er nog wat hebben liggen...
Misschien ook leuk om de achterkant van de veer te scannen van de Bui.

m.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

kroonp

Als je het echt goed wilt doen met het fotograferen of inscannen van sporen is het handig om er een meetlat o.id. bij te doen. Of bij bijzonderheden wat maten neerzetten of andere bijzonderheden vermelden.  
Lijkt me wel handig voor mensen die op die op deze site, met die foto's hun sporen op naam proberen te brengen.  :duim:  
Groet

Peter Kroon