Grootste misser....

Gestart door Pim, november 05, 2004, 22:42:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Op het onderwerp van "Jennifer" welke vogelervaring je het meest bijblijft kwamen vele leuke reacties.

Ik ben benieuwd naar de grootste missers van de diverse vogelaars. Of welke soorten willen maar niet binnen jouw blikveld komen.

Zelf kan ik dan een lange lijst maken, maar een grote misser is o.a. grauwe klauwier en Jan van Gent (in Nederland bedoel ik dan!)

gegroet,

Pim.

p.s.
Ook heb ik eens een pallas boszanger op een haar gemist in de Amsterdamse waterleidingduinen.

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Rogier

Meerdere.
Dit jaar op Heidestein waar ik toevallig was, een hop en een draaihals op een haar na gemist. Dit voorjaar een poelsnip in de Wilck opnieuw net aan gemist. Was net opgejaagd door een sperwer  :angry: , hoewel ik wel zoiets had van "eerst zien, dan geloven".  :huh:  
Groeten,
Rogier Verbeek

Rick van der Weijde

Tot aan september dit jaar was mijn grootste misser ongetwijfeld de Visarend. Waar ik ook ging kijken op plekken waar er normaal niet omheen gekeken kan worden, overal viste ik achter het net. Gelukkig dit jaar verholpen... ^_^
Grootste misser dit jaar zijn de Burgemeesters (grote dit jaar 3x gemist, en de kleine 1x (of was dit al weer vorig jaar...) <_< )
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

matthijsbroere

Pestvogels ontglippen mij iedere keer weer!!! En dat levert geregeld wat frustraties op. Want wat zijn ze mooi...
Matthijs Broere

Tom

bij mij wil de europese kanarie maar niet mee werken.

Pim

Die Europese kanarie pronkt ook nog niet op mijn lijst. Is ook wel een lastige soort.

groet,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

thijs

Heb op Terschelling op één dag een Terekruiter en een Temincks Strandloper gemist, werd er een beetje wanhopig van :(
Europese Kanarie staat ook nog niet op mijn Nederlandse lijst

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jennifer88

ik heb op vlieland een ortolaan gemist, maar ik  :wub: van ganzen dus die kleine rietgans en roodhalsgans wil ik ook nog zien.
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Thijs Fijen

ik heb tot voor kort nog geen kanoet en kemphaan. nu dus wel. maar blauwborst lukt me maar niet ook al kom ik op de beste plekken het lukt me niet.
Thijs Fijen

BWoets

Eigenlijk praat ik er liever niet over..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

matthijsbroere

Als je het over de duvel hebt...
Vanmorgen klaagde ik nog dat die pestvogels mij steeds ontglippen, enne... Vandaag 9 stuks gezien! Hoera  :D
En dat in combinatie met de westelijke blonde tapuit van Eemshaven  B)  
Matthijs Broere

Jan Harteman

#12
Mijn misser...(of misschien toch niet?)

Er werd wel eens gesproken over Jufferkraanvogels in NL. Ik had ze nog nooit gezien...maar...
in Rhenen (vlak onder de Rijnbrug) was een Jufferkraanvogel gesignaleerd enkele jaren geleden.
Omdat ik daar altijd langs reed naar school toe, ging ik uiteraard ook een kijkje nemen.
Jufferkraanvogel gezien; prachtig exemplaar, ongeringd! Moest een wilde zijn dus!

Enkele weken later kwam in in Ouwehands Dierenpark (Rhenen). Daar liepen ook Jufferkranen. Even met de verzorger gepraat, ze werden met regelmaat gekweekt...enkele exemplaren was men 'vergeten' te ringen  <_< ...en er was ook geen behoefte aan leewieken, kortwieken of het herplaatsen naar een volière  :blink:

De commotie om de Jufferkraan in Rhenen was dus voor niets...het was een ontsnapt exemplaar.
Dus dan maar weer wachten op een échte wilde dwaalgast.

BWoets

nee Pim.. ik begin er niet aan..
Vraag maar aan eelke.. miss dat hij het wil vertellen..  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Ik denk dat ik het zelf wel weet, een steltloper soms?

Bonnapartes??

groet,

pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Thijs Fijen

troost ik heb hem ook nog niet :P
Thijs Fijen

Schoppers

#17
Nee hee moeten we daar weer op terug komen.  
Bob en ik hadden het al helemaal emotioneel  :huh: verwerkt en nu moet er weer op terug gekomen worden.  :huh:
Het was een gesloten boek en dat blijft zo.
:P

boogey55

'De blauwborst en de beflijster willen niet dat ik ze zie  :wacko:  
Groet, Pim Frijling
Wolvega

jasper

Kraanvogels blijken niet echt mijn vrienden te zijn hier in Nederland, iedere keer ben ik te laat of zie ik ze gewoonweg niet.

paulhoekstra

Gestreepte Strandloper weet ik altijd te missen. Ik was een keer een weekendje weg en toen werd die op 200 meter van mijn huis gezien. Vorig jaar zat er eentje in Culemborg, daar was ik in een tussenuur heengegaan, hij zat niet in het plasje waar ik keek en toen ging het regenen, dus ging ik naar huis, bleek die net 1 plasje verder te zitten. In Florida zat er naast een snelweg een plasje met allemaal bruine steltlopertjes. Daar had ik graag gekeken, maar je kan helaas niet stoppen midden op een snelweg.  
groeten,
Paul

jennifer88

CiteerDaar had ik graag gekeken, maar je kan helaas niet stoppen midden op een snelweg.

nee stom he dat mensen niet begrijpen wat er met je gebeurd als je neit even kan stoppen <_<  mijn vader ook niet hoor,
zie ik in een flits een reigerachtige vogel staan, maar nee gewoon doorrijden he? :D  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

jennifer88

een witte reigerachtige vogel he, ik slaap nog t is maandag -_-  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Tapinoma

Ik mis vrijwel alles waar ik doelgericht naar op zoek ga. Pestvogels, Pallas boszanger, beflijster en zelfs massale paddentrek en dassen. Gelukkig kom ik 'per ongeluk' wel veel leuke beesten tegen.

Een tip: ga niet met mij op zoek naar een zeldzaam beest.

Groet,
Nicoliene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eén mier in de hand is beter dan een heel nest in je broek!

Vriendelijke groet,
Nicoliene

jasper

#24
Dan krijg men cker geen één zeldzaamheid te zien :P  :P

thijs

Ach, je moet geluk hebben.
Bij ons, in de Putten was een Grote Jager ingevallen over de dijk.
Ik heel hard fietsen, maar niet gevonden.
Wat bleek:  2 dagen later was hij dood gevonden!

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jennifer88

we zijn wel zielig zo he? (ahum ) :huh:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

matthijsbroere

Als je álle vogels meteen de eerste keer zou vinden als je ze zocht, gaat er toch wat leukigheid verloren.
Ik heb bijvoorbeeld veel te vaak naar pestvogels gezocht, maar nu ik ze eenmaal gezien heb, ben ik des te blijer met de waarneming! En dat geldt voor wel meer vogels.
Als je altijd geluk hebt, is er niks spannends meer aan deze hobby. (Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet frustrerend vind, als er weer iets bijzonders aan m'n neus is voorbij gegaan).

Er moet altijd iets te wensen over blijven...
Matthijs Broere

thijs

Vooral die vogel dan. (alhoewel ik nog geen Grote Jager heb gezien)
Wel is het jammer dat in de polder daar ieder jaar wat Dwergganzen komen, maar ze zijn er nog steeds niet...

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

tasso

CiteerGestreepte Strandloper weet ik altijd te missen. Ik was een keer een weekendje weg en toen werd die op 200 meter van mijn huis gezien. Vorig jaar zat er eentje in Culemborg, daar was ik in een tussenuur heengegaan, hij zat niet in het plasje waar ik keek en toen ging het regenen, dus ging ik naar huis, bleek die net 1 plasje verder te zitten. In Florida zat er naast een snelweg een plasje met allemaal bruine steltlopertjes. Daar had ik graag gekeken, maar je kan helaas niet stoppen midden op een snelweg.
bij mij ong hetzelfde ong 1km bij m'n huis vandaan grijze strandloper ik ga erheen is ie net weg
of de franklins meeuw die 5minuten voor ik er was wegvloog :censored: