Hoofdmenu

vogel opzoeken

Gestart door jennifer88, november 05, 2004, 16:53:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

jennifer88

:gap:  hier in arnhem is een ijsvogel gesignaleer,
bij bioles is gezegd dat als je hem zou zien dat je dat ff moest melden.
ik wil m wel opzoeken maar weet echt niet waar ik moet beginnen.
:huh:
ik kijk altijd naar vogels die op dat moment om mij heen zijn.
wie van jullie kan mij tips geven over het opzoek van deze mooie vogel?

jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Tom

ijsvogels bevinden zich graag bij stromend water, maar kunnen ook bij meren en vijvers enzo voorkomen. beste is om te kijken op wat uitstekende takken langs het water. verder wordt een ijsvogel vaak door zijn geluid opgemerkt. dat klinkt een beetje als siiee. handig om eerst het geluid op cd ofzo te beluisteren.

veel succes.

Thijs Fijen

#2
je moet ook vooral erg ver voor je uit kijken... want ze kunnen vrij schuw zijn. niet altijd... ik heb er trouwens ook 2 gezien bij de rondweg van eindhoven. dus het hoeft er niet stil of rustig te zijn. (is al wel weer tijdje geleden trouwens)
Thijs Fijen

jennifer88

oke ik ga is even kijken soon or later.
wel vet zo een mooi beestje naast de school haha <_<  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

BWoets

Donderdag (gister dus) reed ik er bijna 1 over met mijn fiets. Die vloog over de weg midden in het dorp.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Nico Omlo

Jennifer,
Kijk ook eens op de side van WG Arnhem,daar wordt 'n ijsvogel gemeld
op 4-11-2004 in Sonsbeekpark bij de Fontijnvijver.
www.vogelwerkgroeparnhem.nl.Zet hem op je favorieten en je kan dan altijd even kijken of er iets te zien is in jou omgeving.Tevens geeft deze ook mooie vogelkijk routes.
Ook kun je kijken op waarneming.nl gebied Gelderland. :D

Groeten van Nico
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen

jennifer88

:D he dat is een goeie, bedankt :lol:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Jan Harteman

#7
Lees ook eens http://www.ijsvogels.nl/
Daar staat veel bruikbare informatie :)


jennifer88

:duim:  thank u very much sir!!
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Jan Harteman

Jaahh!
Vandaag ook een ijsvogel gezien!
Ik loop momenteel stage in Zoo Parc Overloon, daar vloog er een over de pelikanenvijver, mooi man!

Mr_lubricus

CiteerDonderdag (gister dus) reed ik er bijna 1 over met mijn fiets. Die vloog over de weg midden in het dorp.
Hier nog 1 :)

Vorige week reed ik er bijna overheen met mijn brommer, direct naast een drukke snelweg :)

Hij was voorbij eer ik er erg in had, pas een paar tellen later besefte ik wat ik gezien had.

jennifer88

k wou dat ik er BIJNA overheen reed, had ik er ook es een gezien,
die vogels zijn me te slim af. <_<  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

thijs

Je moet een mooi plekje zoeken, (dus niet alleen een overhangende tak, maar ook schoon water) en dan is het wachten.
Een beetje saai, maar meestal na een kwartiertje komt ie wel.
Dit wordt natuurlijk wel makkelijker als je een plek weet waar ie vaker wordt gezien...
En tijdens het wachten goed om je heen kijken, zo heb ik nog eens een oeverloper in het park ontdekt, en uit de rietkraag vliegt nog wel eens een Roerdomp...
En misschien een iets preciezere plaatsbeschrijving vragen dan "in Arnhem".

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jennifer88

ja hij wordt rond de school (lyceum lorentz international) gezien en bij een plasje verderop. ik heb m al 3 keer gezocht en kom letterlijk van een kouwe kermis thuis. maja zoals er ergens al is vermeld, dr zou niets aan zijn als alles maar voor je neus kwam lopen. (alhoewel ik er af en toe wel eens op hoop) <_<  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

RogiervanV

#14
Ik zie zelf ook wel regelmatig IJsvogeltjes rond Arnhem; in uiterwaarden park Meinerswijk is het haast altijd wel raak. Verder heb je ook nog een goeie kans bij de vijvers bij Kasteel Biljoen (velp).

Op het terrein van Larenstein (ook in Velp) is het trouwens ook heel vaak raak; zeker in deze tijd van het jaar.

In mijn ervaring is een IJsvogeltje niet zo heel schuw maar zijn onopvallend (ondanks de felle kleuren) en ik wordt meestal eerst op ze geattendeerd door hun opvallende roep ("ZIE-ti" volgens de ANWB).
Rogier van Viegen

jennifer88

nou, volgens mijn leraar nl moet ik bij de Zijpendaalse vijver kijken , maar ik heb geen idee war dat ligt.
dus dat wordt ff zoek
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

RogiervanV

Ik denk dat de Zijpendaalse vijver in park Sonsbeek ligt, de weg cerlangs heet de Zijpendaalse weg... anders zou ik het ook niet weten!

De Zijpendaalse weg ligt net ten noord oosten van Arnhem CS, kzou er een kaart bijpakken of anders kijk je op ANWB.nl, ga naar routeplanner en typ daar bij vertrek en bestemming Zijpendaalse weg in. Veel succes!

Rogier van Viegen

jennifer88

ja klopt. sonsbeek heette het,
ik ga zondag even kijken als t weet t toelaat, als mijn borstbeentje (au) meewerkt en als de pepernoten opzijn  :P  (mijn verslaving maar die t toch niet wint van mijn verslaving voor vogels) ik heb al een uitgebreidt verslag gekregen haha over hoe en waar, dus dit keer moeti k slagen en anders ga ik huilen naar me bedje toe.
:(  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)