Grote groep spreeuwen

Gestart door Ronados, februari 24, 2006, 12:56:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ronados

Hallo,

Sinds een tijdje hebben wij een groep spreeuwen in ons dorp. In het begin was het wel leuk, tijdens het avondeten naar buiten te kijken naar de nog niet zo grote groep spreeuwen. Maar de laatste dagen neemt het aantal inmens toe, tussen 17:30 en 18:30 kun je gewoon niet meer naar buiten, het regent vogelpoep. Mijn vragen hierover zijn:
- Zijn het eigenlijks wel spreeuwen? (Ben niet zo'n vogelkenner)
- De vogels verzamelen en overnachten hier in het dorp, hoelang zal dit doorgaan?
- Zal de groep zich nog verder uitbreiden?

Ik vind het overigens prachtig om naar te kijken, het heeft een enorm "zoefend" geluid, alleen wordt de auto een beetje wit en dat zal er weer af moeten. Ik heb gister foto's gemaakt van de groep:

(Klik voor grotere afbeelding)

Alvast bedankt,
A. Leupen

Spoteros

#1
Hallo A.Leupen,

Ik woon in hetzelfde gebied en zie ze inderdaad ook elke avond vliegen en het worden er steeds meer. Ze kwamen nog net niet over ons huis heen maar de overbuurman kwam al snel naar buiten rennen om zijn net gewassen auto binnen te zetten. Ik kan niet op alle 3 vragen antwoord geven maar ik ben er 99% zeker van dat het spreeuwen zijn. Hoelang ze hier nog blijven..... ik heb geen idee en of de groep zich nog uitbreid weet ik ook niet maar zullen we wel zien vanavond. Hoop alleen niet dat het er veel meer worden, dan mag de vakantie wel wat worden verlengd vindt ik zodat we die witte troep kunnen opruimen.
We hebben hier iig de spullen binnenstaan, niet zo'n behoefte om al die vogelstrond eraf te gaan halen, alleen de auto staat buiten maar de garage staat vol met troep dus kan ook niet naar binnen.
(foto's vanaf hier gezien volgen binnenkort, camera is atm buiten gebruik.)

Update 1: Ik raad ook aan de ramen dicht te doen  :P

Groeten,
J.Londo

Ronados

Kheb nog wel een leuke foto, onze auto:

(Klik voor grotere afbeelding)

Werkelijk alles zit er zo onder op het moment, en dat komt voornamelijk door de grote groep van gisteravond. Als de groep over komt vliegen regent het letterlijk witte poepjes, veel mensen staan dan ook te schuilen onder bomen, omdat de wandeling of de hond uitlaten even niet meer verder kan gaan.

A. Leupen

hiskodevries

Over een paar dagen zijn ze weer weg
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

harderbroek

Citeer
gebied is verboden toegang maar vanaf de knardijk  goed te overzien
Een kleine correctie Hans,

Harderbroek
Het nieuwste gedeelte (ong.85 ha) is voor een ieder toegangkelijk.

M.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Spoteros

Ik had reactie geschreven maar in de verkeerde topic neergezet  :duim:  zit ik een beetje over spreeuwen te lullen in een ganzen topic   <_<
ze zijn dus terug met een stuk meer en hebben de boel nadat we gister gespaard bleven hier ook onder gepoept.

groet
J.Londo

huysse

Wat is de natuur toch mooi!

Marijke

Jos Welbedacht

Als ze alleen maar blijven uitbreiden vrees ik voor de Spreeuwen dat er eens een Slechtvalk op los word gelaten.  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Jan-Pieter

Deze spreeuwen gaan vanzelf weer weg, is het niet omdat ze verder trekken dan is het wel dat ze hun eigenuitwerpselen net zo vies vinden als wij dat doen en ze dus voor de stank vanzelf zullen gaan. Zie het als tijdelijke overlast.

MVG JP

Jeroen Nagtegaal

Als jullie last hebben van spreuwen-stront op de auto heb ik de oplossing, doe hem weg en pak de fiets (je kan hem altijd binnen zetten) het is ook nog eens beter voor het milieu, ik wil het trouwens wel een zien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ronados

Vanavond weer grote groepen spreeuwen gezien, de groep zat alleen op een andere plek dan gisteren te circuleren en ik kon dus geen mooie foto's maken helaas.
Ik woon trouwens in het dorpje Oosterwolde, in Zuid Oost Friesland. Kdenk dat je mooie foto's kunt maken van de heel apart bewegende groep en de pikzwarte bomen als ze even rusten.
Ondanks hun poepjes vind ik het prachtig om te zien en hoop dat ik dan ook nog ff van ze kan genieten.

A. Leupen

Spoteros

CiteerAls jullie last hebben van spreuwen-stront op de auto heb ik de oplossing, doe hem weg en pak de fiets (je kan hem altijd binnen zetten) het is ook nog eens beter voor het milieu, ik wil het trouwens wel een zien.
De auto weg doen :blink: mensen kunnen tegenwoordig niet meer zonder auto :P
ze kunnen beter motoren ontwikkelen die op vogelstront rijden, is hier genoeg van atm.

groet
J.Londo


Jeroen Nagtegaal

Citeerja, 140 km per dag fietsen, krijg je wel een conditie van...
Pak dan de trein en de bus.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Spoteros

kan ook maar dan zit je weer vast aan de rot tijden   :unsure:

Jeroen Nagtegaal

Citeerkan ook maar dan zit je weer vast aan de rot tijden   :unsure:
het valt reuzen mee met de NS, ik heb eigenlijk door heel nederland goede aansluitingen, je kan ook veel meer zien vanuit het OV je hoeft niet op de weg te letten. En duurder is het ook niet.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com