wellicht een erg leuke vondst

Gestart door acherontia, februari 22, 2006, 19:51:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

acherontia

Afgelopen najaar een rups gevonden op Planken Wambuis waar ik niet uit kwam met de determinatie, inmiddels lijkt er duidelijkheid te zijn: Lycophotia molothina...

Kijk maar eens op www.vlindernet.nl wat dat zou betekenen... Het beestje wordt natuurlijk opgekweekt (is nu aan het overwinteren) en deze week gaan de foto's naar Herbert Beck , de Noctuidae rupsenexpert van Europa.

Wordt vervolgd.


Jeroen

gardensafari

Heel erg gefeliciteerd Jeroen! Dat zou inderdaad een geweldige vondst zijn. Ik ben benieuwd, ook naar de foto's. Staan de eerste al ergens?

Groetjes,

Hans
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

vlindersdigitaal

Hé! Erg gaaf en wat leuk.. Gefeliciteerd!
Ik ben benieuwt naar de eerste foto's
:duim:  
Foto Gallery Mariëlle Reijnierse Mijn foto gallery over de natuur


Imperator

ben ook erg benieuwd naar wat Herbert Beck zegt over je vondst, dus welke skoort dit blijkt te zijn...
alvast gefeliciflapst,

groetjes, Trees
vriendelijke groet,

Trees

Elachista

#5
Erg leuk Jeroen!

Als ik eerlijk mag zijn kan deze natuurlijk ook snel over het hoofd gezien worden en evt. beschouwd worden met een wat donkere Xestia agathina of een wat klein donker exemplaar van een Euxoa, al neem ik aan dat molothina dan ongeveer dezelfde afmetingen zou hebben als L. porphyrea.
Volgens mij is molothina nog niet afgebeeld in Skinner en door de onbekendheid zou je alsnel gaan zoeken onder de andere soorten..
Het kan zijn dat de soort misschien nog op een aantal plekken te vinden is, maar er gewoon geen mensen voor zijn om deze te vinden?

Misschien dat je wat meer over de soort kan vertellen, maar ik neem aan dat er ook weinig bekend over is. Ik hoop dat je nog meer te weten komt ;-)

Tymo
Groet,
Tymo

peltigera

#6
Gefeliciteerd Jeroen, ik kijk uit naar je foto's  :)