wat is jouw beste, mooiste waarneming?

Gestart door jennifer88, november 01, 2004, 14:45:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Guest

Citeergelderland is saai!! lang leven noord holland <_<

De afgelopen jaren in Gelderland onder meer en onder andere:
Dwergarend, Grijskopspecht, Steltstrandloper, Griel, Slangenarenden, Rode Rotslijster, Lachmeeuw, Franklinsmeeuw, Draaihalzen, Duinpiepers, Grauwe Klauwieren...

Saai !?!?

Guest_Pim

Geen enkele provincie is saai!
Volgende keer even je naam erbij zetten s.v.p.

groetjes,

Pim

jennifer88

CiteerToch vind ik een bunzing in de heemtuin in Arnhem bepaald niet saai! Eén van mijn mooiste waarnemingen tot nu toe.


moet je maar net geluk hebben, ik woon hier net in gelderland,. eerst in zaandam, dat was vet met het superdeluxeweidevogelweiland, zo noemde we het dan he :blink:

hier in elst is het saai
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

BWoets

Dat komt omdat er nu geen Weidevogels meer zijn zoals in de broedtijd  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jennifer88

nee maar die waren hier ook niet in de broedtijd, we gingen dan kijken bij ons huis dat toen nog  gebouwd werd, en ik was dan pleite de boel te verkennen voor leuke vogelplekjes, niks noppes nada, alleen een klein  :censored: weilandje verderop waar het het hele jaar door stikt van de grauwe ganzen.
op superdeluxeweidevogelweiland was echt alles te zien van tientallen grutto's tot zilverreigers in de winter en af en toe kwam er voor de kindjes wel iets leuk langs :) hier zijn geen enthousiaste vogelkindjes en superdeluxeweidevogelweilanden. hier ben ik. -_-  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

thijs

:D   :)   :D   :)   B)
Gisteren al gezocht naar pestvogels, maar toen wou het niet lukken.
Vanochtend wel, op een schoolplein, en meteen 23 waaronder veel adulten
Ik weet dat het niet nodig is om te zeggen dat ze zo mooi zijn, maar ze zijn echt  :duim:  (nieuwe soort trouwens)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

jennifer88

r is dat ik geen eigen vervoer heb en no money voor de trein andes was ik ook pestvogels gaan opzoeken.
ik heb een foto van een pestvogel en ik vin ze ook zo mooi :wub:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

steenl

Gewoon elke dag bosjes met bessen controleren.
Eens zul je ze vinden.

Hierin Zwolle zitten al bijna een week 7 Pestvogels.

Suc6.
Lennaert

jennifer88

ja ik zit hier met gekneusd dit en gekneusd dat, ik denk dat ik deze week thuis blijf  :o  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Jan Zwaaneveld

Een van mijn allermooiste waarnemingen was die van een Ruigpootuil in Drente, in 1986.
Ik was daar zomaar op een nacht begin april naartoe gereden met een vriend van me, ook een vogelfanaat. Je had toen nog (net) geen vogellijn of waarneming.nl  en we hadden geen connecties in DB-kringen, we wisten alleen van horen zeggen dat het beestje al een tijdje in de boswachterij Grolloo zat te roepen. En dat is een verrekte groot gebied, die boswachterij Grolloo.
Wij moesten uit Hillegom komen, dus waren een paar uur onderweg voordat we er aankwamen en die boswachterij gevonden hadden. Het was een mooie, stille nacht en we reden rond middernacht op goed geluk een zandpad in. Na krap een kilometer stopten we om te luisteren. We hoorden hem meteen, hij zat op nog geen twintig meter bij ons vandaan aan een stuk door te roepen.
Nu hadden we gehoord dat dat beest heel moeilijk te zien was te krijgen en we waren al dolblij dat we hem 'op geluid' hadden. Maar natuurlijk ondernamen we een poging om hem in onze schijnwerpers en kijkers te krijgen. En dat lukte meteen, zonder enige moeite!
Het mooie was ook dat er verder helemaal niemand was op die plek, alleen wij en die roepende Ruigpootuil.
We hebben onze slaapzakken in dat bos gelegd en hebben de nacht doorgebracht in de open lucht en op het geluid van een zingend mannetje Ruigpootuil ben ik uiteindelijk in slaap gevallen (maar dat duurde wel even, kan ik je verzekeren...).

Mijn beste/mooiste ontdekking ooit was die van een adulte Roze Pelikaan boven de Keersluisplas in Flevoland, op 6 mei 1991. We zaten daar roofvogeltrek te kijken toen ineens die joekel van een pelikaan mijn telescoopbeeld in kwam zeilen. Gelukkig was ik met drie vrienden en kwam er net een aantal andere vogelaars aan, die ik zowat uit hun wagen sleurde. De pelikaan cirkelde een paar minuten boven de plas en landde toen achter de plas. Vanaf de Praamweg hebben we 'm nog zittend kunnen zien. Hij is door de CDNA aanvaard als de derde voor Nederland.

Maar ik kan gelukkig ook ontzettend genieten van allerlei gewone beestjes. De eerste Dagpauwoog van het jaar, of de eerste zingende Boomleeuwerik in de duinen, eind februari. Of een zwerm overtrekkende Spreeuwen, of Steenlopertjes op het strand.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

Pim

Beste Jan,

Leuk om je stuk te lezen, waarom schrijf je niet eens vaker op het forum?

groet,

Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Jan Zwaaneveld

Hoi Pim,

Tja, ik kom niet zo vaak op het forum wegens tijdgebrek, vrees ik. Maar dit wilde ik jullie niet onthouden  :P
Ik heb ook nog een erg leuke voor het onderwerp 'missers', maar die komt een andere keer.

Groeten, Jan
Lekker vogelen (mijn vogelblog)