wat is jouw beste, mooiste waarneming?

Gestart door jennifer88, november 01, 2004, 14:45:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

jennifer88

wat is de beste, mooiste of speciaalste waarneming die jij ooit gedaan hebt?
de mijne was een sperwergrasmus op vlieland nazomer 2004.
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Thijs Fijen

bonapartes strandloper eerste voorjaarsgeval in de hamert limburg.
Thijs Fijen

thijs

Mijn nogsteeds onzekere slangenarend <_< was in iedergeval een prachtig mooi beest.
Middelste Bonte Specht (wel zeker) was ook errug leuk (vijlenerbos)

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

BWoets

Ik ben nog altijd heel erg blij met mijn ADULT ZOMERKLEED man Sneeuwgors op Texel.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

jasper

Notenkraker bij het Wasven, Strabrechtse Heide.

En als er ook buitenlandse waarnemingen bij mogen een adult Roodsnavel- en RoodstaartKeerkringvogel bij de kust van Curacao.  

Pim

Waterspreeuwen in de Amsterdamse waterleidingduinen, wel jammer dat die "twitchers" een dag later de boel kwamen verstoren!

Pim ;)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Jan Harteman

#6
Zo'n 20 Overvliegende kraanvogels tijdens een wandeling...wat prachtig als dat trompeterrend overvliegt! Waaoow!! Ik kreeg er echt kippenvel van!
(alweer 3 jaar geleden ofzo)

jennifer88

wow, iedereen heeft vette waarnemingen gedaan!!
:unsure: alhoewel die sperwergrasmus ook niet slecht was voor een beginelingetje
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

BWoets

Ik kan er nog wel 75 opnoemen hoor..  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Guest

velduil bij schinveld en de parelduiker bij maastricht zijn voor mij een van de vele superwaarnemingen.

Tom

oei, die vorige was van mij. was vergeten in te loggen.

Rick van der Weijde

Hoewel ook wel zeldzame soorten gezien te hebben, vind ik toch Strandleeuweriken en Sneeuwgorzen echt heel leuke vogeltjes. Ook een zelf ontdekte Amerikaanse smient vond ik erg leuk!
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

hiskodevries

Ik ben met weinig tevreden. Vorige maand een jagende visarend in de westbroekse zodden. Maar kan vreselijk genieten van de heggemus in de achtertuin.
Maar de topper was de visotter in juli 2004 in Denemarken
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ellen Luijks

Ik vond de paarse strandloper in de haven van Lauwersmeer wel top.
Zelfs de fotos ervan waren goed gelukt.
Maar ik sluit me bij Hisko aan. Dat ik het ook geweldig kan genieten van als die vogeltjes in je tuin in de winter eten uit het vogelhuisje komen halen. Vooral de kuifmees en de staartmees zijn erg leuk.

Op mijn verlanglijstje qua zien staat (al is het geen vogel) de das.
Dat lijkt me nou echt geweldig.
Groetjes

Ellen

boogey55

#14
Er meerdere waarnemingen waar ik een schok van plezier van kreeg.
De mooiste waarneming was waarschijnlijk de visarend in De Blauwe Kamer met een vis in zijn  linker klauw.
Groet, Pim Frijling
Wolvega

Pim

De waarneming van spelende jonge vosjes daar kan geen vogel tegenop, of zeg ik nu iets geks als vogelaar?

;) Pim
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

jasper

Tuurlijk niet, ik vond zelf in Engeland twee spelende Hermelijnen leuker dan de Rouwkwikstaarten  ;)  

Rogier

Moet zeggen dat de ontdekking van een grote franjepoot samen met enkele andere vogelaars wel spectaculair was, enkele weken terug. Maar er zijn genoeg waarnemingen die op papier minder spectaculair zijn dan ik ze ervaar :)
Het is allemaal vrij subjectief natuurlijk. Soms vind ik het allemaal even spectaculair, ligt ook een beetje aan mijn bui.
Groeten,
Rogier Verbeek

thijs

Enorme zwermen spreeuwen zijn ook altijd een mooi gezicht :rolleyes:

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Jan Harteman

#19
Niet als je in de Betuwe woont onder 'de rook' van vele kersenboomgaarden!
Dan krijg je er snel schoon genoeg van...met een beetje pech zit je hele terras onder de drek!  <_<

Nee, doe mij dan toch maar die kraanvogels :)

Thijs Fijen

kijk maar een hele mooie ervaring kan/hoeft niet perse de zeldzaamste zijn. de mooiste zou ook 2 koolmeesjes samen in een pindasnoer etend kunnen zijn...
Thijs Fijen

jennifer88

nou mijn pindasnoer blijft onaangetast ( geef een vuile blik naar me kat, hij heeft het eerste en laatste kwikstaartje opgevrete) maa rop me dakterras vin ik de zwarte roodstaartjes ook errrug mooi zo smorges vroeg op de zondag morgen :wub:  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

Tom

ja mezen zijn tof. altijd leuk om in het wintehalf jaar groepjes mezen op te zoeken, komen dan altijd lekker dicht bij. laatst kwam er even een kuifmees op 2,5 m afstand fourageren. kijker was niet eens nodig.

nog een super waarneming: tijdens de nazomer een paar uurtjes trektellen leverde in totaal 68 wespendieven op, te kerkrade, zuid-limburg. was echt super om te zien.

Thijs Fijen

toe maar.. dat is een groot aantal.. Ook een mooie waarneming van mij was de roodkopklauwier in itteren.. prachtig.. er zijn er nog veel meer. zoals zwarte sterns bij de wieden en allemaal wadvogels op het wad bij terschelling en schiermonnikoog. prachtig allemaal.
Thijs Fijen

Guest

De Notenkrakers in Zeewolde.

dit de beste  meer omdat ze voor mijn huis zaten en nog wel 2 ook.


De mooiste was de krekelzanger in 1997 in het Horsterwold.

Dit te meer tijdens het afspelen van het geluid de vogel 1,5 meter boven me hoofd ging zitten zingen. Ik zat verstopt onder een struik. Door de bandopname kwam het beest steeds dichterbij.

Tja eigenlijk even alles mooi. Zo ook me eerste nestvondst van de grauwe klauwier in het Horsterwold, de geringde raven, wielewaal op nest, en ga zo maar door. Zie je wel dat vogels kijken en bestuderen werelds is.

groet
Robbie

jennifer88

Citeerja mezen zijn tof. altijd leuk om in het wintehalf jaar groepjes mezen op te zoeken, komen dan altijd lekker dicht bij. laatst kwam er even een kuifmees op 2,5 m afstand fourageren. kijker was niet eens nodig.


ik heb in deze zomer op afstand van 3 meter bij een rotte boomstam gekeken hoe jonge kuifmezen gevoerd werden. :wub:  lieff
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

matthijsbroere

De dag van vandaag komt zeker in de top 3 van mooiste waarnemingen bij mij. Eindelijk heb ik pestvogels gezien! Negen stuks, schitterende beesten! En een westelijke blonde tapuit in één telescoopbeeld met een prachtige sneeuwgors is ook om van te smullen!  B)
Lang leve Groningen  :D  
Matthijs Broere

jennifer88

gelderland is saai!! lang leven noord holland <_<  
jennifer distelbrink
 
(l) yellow (l)

BWoets

Lang Leve Noord-Holland inderdaad.. Noord-Holland (noord)  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Tapinoma

Toch vind ik een bunzing in de heemtuin in Arnhem bepaald niet saai! Eén van mijn mooiste waarnemingen tot nu toe.

Groet,
Nicoliene
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Eén mier in de hand is beter dan een heel nest in je broek!

Vriendelijke groet,
Nicoliene