Hoofdmenu

Zevenstip

Gestart door Goyatlah, mei 22, 2008, 00:53:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Heb het idee dat er behoorlijk wat verschillen tussen de larven van de verschillende LHB's zitten. Is dit de prae-pop van de 7-stip?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

en dit de laatste (dat is 4e meen ik) instar?
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Arp

#2
Hoi Dolf, ik vind de onderste een beetje donker (later nog eens wat ophelderen en beter kijken, als iok dan m'n mening verander zeg ik het wel), voorlopig dit: Het zijn beide(?) 4e instar 7-stip larven. De bovenste is waarschijnlijk al bezig zich te verpoppen (een prepop dus), maar heeft zijn larvehuidje nog helemaal aan - je hebt zelf kans dat als je hem verstoort dat hij weer los komt (zit nu aan z'n staart vastgeplakt), wegloopt en een nieuw plekje zoekt. De tweede lijkt een wat jongere I4, maar misschien ook wel I3, of heel misschien een ander merk (beter kijken dus).

Edit: Zit ik scheel te lezen, en stond dat prae-pop van jouw er al of heb je die net ingevoegd  :o  Nou ja, zal wel te kort gelezen hebben ... sorry .. idd pr(a)e(-)pop dus  :gap:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Goyatlah

Moi Arp, dat prae-pop stond er al.

Maar bedankt voor je reaktie, weet ik waar ik aan toe ben. (En leuk, want vanwege die Aziaten begint de 7stip hier sterk te verminderen)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's