Hoofdmenu

Voorjaar

Gestart door Freek Verkerk, februari 18, 2006, 11:43:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

Freek Verkerk

Vee levert wel vliegen op en dat is mogelijk interessant voor die zwaluwen. Ik woonde in een landelijke omgeving die veranderde in een nieuwbouwwijk. De zwaluwen zijn verdwenen net als overigens de bovengrondse electriciteitsleiding, de strontlucht en de muggen.

Ik zie wel een samenhang.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

huysse

Ik denk ook wel dat er een samenhang is.
Ik heb tenminste ook al vaak hier horen zeggen dat de zwaluwen verdwenen zijn met het vee.

Marijke

Els

Het eerste nest in de "parkvijver" was mislukt, maar nu hebben de meerkoeten eindelijk een kleintje, hooguit een dag oud. Het nest is opgebouwd uit afval wat in de vijver ligt, waaronder een of ander rietenmandje!
Els Ouwehand, Katwijk

huysse

Misschien kun je het kleintje Mozes noemen?

Marijke

Els

:D  :D  :D

Denk dat ik dat maar doe, Mozes werd ten slotte zeer oud.
Els Ouwehand, Katwijk

huysse

De jeugd vliegt uit.

Groet,
Marijke

huysse

Deze vlogen niet uit maar zijn uit de boom, waar de kast zit, gevallen.
Waarschijnlijk hebben ze de kast te vroeg verlaten i.v.m het feit dat die erg nat en vies was. Ook de veren zitten nog wat aan elkaar geplakt. Er zaten er drie op de grond, de vierde?????
De kast is schoongemaakt, de jongen geringd en teruggezet, hopelijk gaat het nu beter.

Marijke

huysse

en

huysse

en

huysse

Numero 4 zat vanavond in de boom om z'n pa en ma te roepen. Waarschijnlijk heeft hij de hele dag in de boom gezeten.
Alsnog geringd, gewogen en gemeten.
Hopelijk blijven ze nu alle vier nog een week in de kast!
Je kunt ook te vroeg uit de kast komen!

Marijke

huysse

Ze zijn dus inderdaad nog een week in de kast gebleven en vanmorgen waren er in ieder geval twee uit, die onder de kast zaten.

Groet,
Marijke

huysse

44 dagen oud inmiddels en er zit er in ieder geval nog een regelmatig in de boom en ook in de kast.

Marijke

huysse

#102
De steenuiltjes zijn nu 58 dagen oud en ze zijn nog steeds hier in de buurt (allemaal???), ik hoor nog regelmatig op verschillende plaatsen gesis.
Hier drie voor de prijs van een foto!

Marijke