Hoofdmenu

zwarte rakker

Gestart door ratje, mei 15, 2008, 11:43:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

Ook nabij de IJssel zag ik deze zwarte vogel. Ik dacht aan een kraaiachtig soort maar ben toch niet overtuigd hiervan, gezien de kleur van de poten. HElpie :grin:  

Kasper S

Heb je niet nog een foto ? De enige kraai achtige vogels met rode poten zijn de Alpenkauw en Alpenkraai. Waarbij Alpenkraai een rode snavel heeft ( deze niet) en de kauw een gele.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

ratje

CiteerHeb je niet nog een foto ? De enige kraai achtige vogels met rode poten zijn de Alpenkauw en Alpenkraai. Waarbij Alpenkraai een rode snavel heeft ( deze niet) en de kauw een gele.
jawel maar niet dichterbij kunnen nemen. Zat in het weiland met een groot hek erom heen.

Kasper S

Maar een foto van de vogel waarbij de snavel zichbaarder is zou fijn zijn ? Anders zeg ik ook Alpenkauw.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Guus Peterse

CiteerAnders zeg ik ook Alpenkauw.
Zou ik niet te gauw doen want die heb je niet zo veel in Nederland. Dan denk ik eerder aan een of andere escape, zeker zolang essentiële kenmerken (snavel dus) niet goed zichtbaar zijn.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Theovanv

Lijkt me een Spreeuw toch?
Theo van Veenendaal

Guus Peterse

Ha, da's een goeie. Je hebt waarschijnlijk gelijk.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Kasper S

Vind z'n vleugel er trouwens ook vreemd bij hangen...  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

BWoets

Spreeuw en met zijn vleugel is niets mis.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Ben Wielstra

Zwarte rakker, roze pootjes, doet me denken aan een zekere pigmentgehandicapte spreeuw te Texel.

steenl

CiteerZwarte rakker, roze pootjes, doet me denken aan een zekere pigmentgehandicapte spreeuw te Texel.

Zwarte Spreeuw dus  :D

Zal wel met de instellingen van de fotocamera te maken hebben. Ik zeg Spreeuw.

Kasper S

Ja tuurlijk. Gewoon een spreeuw !  ^_^  
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Theovanv

Wel grappig :) Zo zie je maar hoe moeilijk het determineren kan zijn ;) Ik ben zelf ook fanatiek wat betreft nieuwe soorten maar heb vooral ook geleerd van de kenners om altijd van de meest voorkomende soorten uit te gaan :)
Theo van Veenendaal

ratje

Allemaal bedankt voor jullie meedenken. De pootjes waren echt zo en de veren ook, vandaar dat-ie me opviel. Ik denk niet aan de gewone maar dan eerder aan de zwarte spreeuw. Het was bij de IJssel en niet op Texel. Toch bedankt :duim:  

Theovanv

CiteerAllemaal bedankt voor jullie meedenken. De pootjes waren echt zo en de veren ook, vandaar dat-ie me opviel. Ik denk niet aan de gewone maar dan eerder aan de zwarte spreeuw. Het was bij de IJssel en niet op Texel. Toch bedankt :duim:
Het is geen zwarte spreeuw hoor, maar een gewone :)
Theo van Veenendaal

Adri Clements

Citeer
CiteerAllemaal bedankt voor jullie meedenken. De pootjes waren echt zo en de veren ook, vandaar dat-ie me opviel. Ik denk niet aan de gewone maar dan eerder aan de zwarte spreeuw. Het was bij de IJssel en niet op Texel. Toch bedankt :duim:
Het is geen zwarte spreeuw hoor, maar een gewone :)
Klopt. Het is een gewone spreeuw.
De zwarte spreeuw is echt zwart, ongeveer netzoiets als een voor ons meer bekende zwarte kraai (als ik van foto's uitga)
Op de foto zijn hier toch wel de kenmerkende glimmende vlekjes op de rug en vleugels vaag te zien.

Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's