#3686631 van 2 feb 08

Gestart door bruggeman, mei 05, 2008, 21:12:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Deze waarneming is ingevoerd als witte bultzwam. Bij een controlebezoek vandaag bleek dat het doolhofzwammen zijn. Ik heb geprobeerd de naam te veranderen, maar het is me niet gelut, Gr Ida
groet,
Ida

Arno van Stipdonk


bruggeman

groet,
Ida

xenion

#3
Misschien dat meteen het idee om een discussie te starten ;)
Ik vind hem weinig op een Doolhofzwam lijken: de buisjes zijn niet echt langgerekt, en de hoed is erg licht gekleurd. En zo'n grijze groeirand als op de 1e foto zie ik regelmatig bij Trametes (gibbosa). Maar ik ben benieuwd wat jullie er van maken :)
http://www.waarneming.nl/wn_details.php?id=3686631
Groeten,
Martin

Arno van Stipdonk

Ik heb eigenlijk bijna geen verstand van houtzwammen, dus geen idee.
Maar misschien zijn er vandaag nieuwe foto's gemaakt? Zou een stuk meer duidelijkheid kunnen geven.

xenion

CiteerMaar misschien zijn er vandaag nieuwe foto's gemaakt? Zou een stuk meer duidelijkheid kunnen geven.
Dat zijn volgens mij de laatste 2 :)
Groeten,
Martin

Ismael

dit is vrijwel zeker de witte bultzwam. De grijze groeirand (zie foto's op waarneming) klopt daar wel voor en de geur ook (sterk zwammig (fruitig), als van dennemoorder) Het is in ieder geval niet de doolhofzwam.
Groeten Ismaël Wind

bruggeman

#7
Citeer
CiteerMaar misschien zijn er vandaag nieuwe foto's gemaakt? Zou een stuk meer duidelijkheid kunnen geven.
Dat zijn volgens mij de laatste 2 :)