Wat is dit voor KBV-tje?

Gestart door Tinok, april 29, 2008, 12:05:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tinok

Deze zagen we gisteren bij het Schinkelbosje.
Denken zelf aan een braamsluiper of grasmus maar die hebben toch geen zwarte vlekken op hun witte befje?
Komen er daardoor niet zo goed uit.:angry:
Zat wat hoger in een boompje te zingen bij bosjes/struweel. Zit vlakbij ook wat poeltjes met riet ed. En het zit vlakbij het amsterdamse bos.
Heeft iemand een idee?  
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

Rutger

Lijkt mij een fitis, eigenlijk.  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

BramtK

Doet mij denken aan een acrocephalus (een soort rietzanger) met dat bruin en wit en die forse poten, maar misschien zie ik het verkeerd. Zwart op de keel zijn opstaande veren.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

marijn

Grasmus, lijkt me.

En zo te zien maakte de vogel ook geluid... Hielp dat niet?
Marijn Prins

Rutger

Grasmus heeft een rood vleugelpaneel. Verder vind ik de vogel meer groenig dan bruinig, maar een acrocephalus zou in principe ook kunnen. Alleen een hoger in de boom zittende kleine karekiet lijkt me wat raar. Ook de afwezigheid van bruine tinten op de buik vind ik niet pleiten voor een kleine karekiet. Voor bosrietzanger is het wel echt heel erg vroeg en eigenlijk geldt daar hetzelfde voor als voor kleine karekiet. Ik blijf bij fitis.  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Maarten Hotting

Ik zou zeggen Kleine Karekiet
Groet,
Maarten

Tinok

CiteerGrasmus, lijkt me.

En zo te zien maakte de vogel ook geluid... Hielp dat niet?
Sorry we hebben zoveel gezien die wandeling en gehoord dat we het niet meer weten. Gaan zelf als we jullie suggesties zien dan toch maar voor de fitis. Die waren er in elk geval en kl karakieten denk ik niet (hebben we nog niet eerder gezien of gehoord dus dat zegt ook niet alles).
groeten,
Tinok van Hattum
IVN Natuurgids Ronde Venen/ Uithoorn
'Je hoeft de naam niet te weten om van iets te genieten (maar het is wel leuker;-))'

frankneijts

Rutger heeft gelijk denk ik: iets gevorkt staartje duidt op een Phylloscopus en Fitis ligt het meest voor de hand. De belichting is zodanig dat kleuren hier niet veel zeggen.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'