Hoofdmenu

3 eierschalen

Gestart door kelly, april 29, 2008, 17:36:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

kelly

Vond de laatste week 3 x wat eierschalen valt hier zo van te zeggen welke soorten? Groetjes Kelly.
Foto1
Natuurlijk de Groetjes
          Kelly

kelly

Foto 2
Natuurlijk de Groetjes
          Kelly

kelly

foto 3
Natuurlijk de Groetjes
          Kelly

Maarten Hotting

Eerste is volgens mij een lijster.
Groet,
Maarten

JanF

#4
foto 2 zou van een spreeuw kunnen zijn.
licht groen-blauw van kleur en de afmeting van een vingerkootje.

edit

Misschien toch nog lichter van kleur en naar wit neigend. Houtduif ?
met vr. groeten
Jan van de Fliert

Jan Harteman

Eerste foto zou ook van een Kauwtje kunnen zijn? Of zijn die iets meer gespikkeld...  

meike

#6
Ik zie in 1 het ei van de Zanglijster, in 2 (zie die glans!) Houtduif. Voor 3 vraag ik graag eerst de afmeting, die haal ik er niet goed uit. Qua uiterlijk zou ik boomklever gokken, als ie tenminste een kleiner is dan 2.

Bron Vogelnesten en eieren van M. de Jong.

Heeft kuiken 1 de schaal wel kunnen doorbreken vraag ik me af, het ei ziet er nauwelijks kapot uit.

William de Jong

Bij foto 1 ga ik ook voor Zanglijster.
Foto 2 leek mij eerst ook houtduif, maar volgens mij is die daar te klein voor, gezien die de grootte heeft van een vingerkootje...
De eierschalen op foto 3 zijn denk ik al een beetje verkleurd en zijn misschien wel van een houtduif.

Groeten, William de Jong

meike

Volgens mij is het ei van de houtduif helemaal niet zo groot als je zou verwachten, ze zijn glanzend wit in ieder geval, de jongen zijn echt heel erg lelijk, heb je ze wel eens gezien? Ze worden maarliefst 5 weken gevoerd. Maar goed, ik vindt eieren heel lastig, zeker omdat ze idd snel verkleuren.  

Richard Houtman

Foto 3 zou van Roodborst kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Richard Houtman

kelly

Dank allemaal voor jullie suggesties Foto 1 en twee zijn voor mij nu helder.
Ik ga voor 1 zanglijster die zit ook in het gebied waar ik het ei vond.
Dit geld ook voor ei nr 2 houtduif.
Foto 3 neig ik te denken aan een  boomklever als ik de grote van het ei in acht neem, maar roodborst zou ook kunnen.
Weet iemand van jullie waar je op het internet goede pagina`s met foto`s van Europese vogel eieren kunt vinden?
Groetjes Kelly
Natuurlijk de Groetjes
          Kelly