Snor of sprinkhaanzanger.

Gestart door logico, april 29, 2008, 10:19:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

logico

Hallo mensen,
Vanmorgen ben ik wezen struinen op het nieuwe oefenterrein "De Haar" in assen.
Het gebied is veranderd in een mooi "natuur"gebied. Een mooi gebied met jonge ruige bossen.. Graslanden.. moerassen met riet en wilgenopschot enz enz.

Nu stond ik bij een heel nat hoekje met een ruige riet begroeiing en wilgenopschot en daar tussen nog van allerlei ruigte. Zeer dicht begroeid dus.

Daar hoorde ik een hele lange triller. Direkt dacht ik aan Snor of sprinkhaanrietzanger. Maar de snor heeft een kortere trillen dan de sprinkhaanrietzanger. Deze triller duurde erg lang. Pas toen ik een paar stappen richting het geluid maakte, stopte het en ging op een plek, verder van mij vandaan, even later, weer verder. Het geluid kwam niet van de grond maar ergens in de ruigte (riet/struiken) boven de grond. Ik heb het vogeltje helaas niet gezien want de begroeing was te dicht.

Thuis gekomen direkt de geluiden opgezocht en het lijkt toch meer op de sprinkhaanrietzanger
http://www.vogelvisie.nl/soort/sprinkhaanzanger.php
Dan op de sor
http://www.vogelvisie.nl/soort/snor.php

Ik heb er nog geen melding van gemaakt omdat ik het vogeltje niet gezien heb en dus heel graag jullie mening zou willen weten. Wat ik hier mee moet.
Of het mogelijk is dat het één van deze 2 soorten is in die omgeving.

Bij voorbaat dank!
Met vriendelijke groet,
Patrick

Guus Peterse

CiteerOf het mogelijk is dat het één van deze 2 soorten is.
Dat is zelfs meer dan waarschijnlijk. Het biotoop dat je beschrijft doet me eerder aan sprinkhaanzanger denken dan aan snor en als je zelf vond dat het daar ook meer op leek, zal het die ook wel geweest zijn denk ik.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

logico

Mag ik hem dan melden? En dan toch maar op onzeker zetten?
Met vriendelijke groet,
Patrick

Maarten Hotting

Ik zou zeggen luister het geluid nog eens goed en ga nog een keer naar de plek toe. Dan kom je er vast wel uit.

Neem desnoods het geluid op.
Groet,
Maarten

logico

Zal ik doen. Bedankt voor je reactie.
Met vriendelijke groet,
Patrick

BramtK

Ook een Snor kan lang zingen trouwens. Let op de toonhoogte van de zang van beide vogels. Moet lukken!

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

Rinie van Reenen

Zoals Guus al zegt: biotoop is meer die van Sprinkhaanzanger. Snor houdt zich doorgaans op in 'schoon' rietland.
Groet, Rinie van Reenen