Klein filmpje baltsende watersnip Arkemheen

Gestart door Albert Fopma, april 26, 2008, 23:54:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Albert Fopma

Op mijn site staat een klein filmpje dat ik vandaag heb gemaakt van een balsende watersnip. Gewoon met een kleine digitale fotocamera dus geen top kwaliteit beelden, maar wel leuk.

Mijn site met baltsende watersnip in polder Arkemheen

alvast een foto.....



Groeten,
Albert

harderbroek

CiteerOp mijn site staat een klein filmpje dat ik vandaag heb gemaakt van een balsende watersnip. Gewoon met een kleinedigitale fotocamera dus geen top kwaliteit beelden, maar wel leuk.

Mijn site met balsende watersnip in polder Arkemheen

alvast een foto.....



Groeten,
Albert
De Albert van vroeger VBN???

m.v.g.
Rob
Zeewolde
Fl
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Albert Fopma


Jan2002

Ik neem aan dat je baltsende bedoelt ipv balsende? Ik ben als relatieve nieuwkomer nog nauwelijks bekend met de balts van vogels, en de beelden die me daarbij dan voor ogen komen zijn bijv. van kemphanen in al hun verenpracht of futen die elkaar 'cadeautjes' geven en 'omhalzen'. Een heel fysiek beeld van balts dus. Bij deze watersnip zie ik geen opvallend gedrag en hoor eigenlijk alleen een bepaald geluid, is dat een baltsroep?
Groet,
Jan

RWester

Dit is inderdaad het balts-geluid.

Ze maken ook een soort stuitervluchten, waarbij ze in de neerwaartse vlucht hun staartveren gebruiken om eveneens geluid te maken. Je hoort dan een soort 'rrrrrooeeerr'

Geluid schijnt op blaten te lijken en daarom heten Watersnippen ook wel 'hemelgeitjes'
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Albert Fopma

CiteerIk neem aan dat je baltsende bedoelt ipv balsende? Ik ben als relatieve nieuwkomer nog nauwelijks bekend met de balts van vogels, en de beelden die me daarbij dan voor ogen komen zijn bijv. van kemphanen in al hun verenpracht of futen die elkaar 'cadeautjes' geven en 'omhalzen'. Een heel fysiek beeld van balts dus. Bij deze watersnip zie ik geen opvallend gedrag en hoor eigenlijk alleen een bepaald geluid, is dat een baltsroep?
Bijna alle fouten eruit gehaald... Dank voor deze terechte opmerking.
Groet
Albert