Hoofdmenu

Vuurjuffer

Gestart door Goyatlah, april 24, 2008, 00:17:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Plaats deze maar onder een nieuw topic (waarnemingen 2008 begint met nog maar 4 soorten al erg vol te lopen).

Vind deze wel erg rare kleuren hebben (en denk dan mn aan de (onderkant van de) ogen en de onderkant van het borststuk. Maar daarnaast vind ik het ook wel een aardige foto  B)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Bertusvr

en een heel aardige foto is het !! :duim:  

ticor

Mooi mooi!  Kan niet wachten om ze weer voor de lens te krijgen  :wub:  
Met vriendelijk groeten,
Tim
Insectenalbum

Weia

Die gestreepte ogen heb ik vaker gezien bij jonge vuurjuffers. Opvallend is het wel.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Goyatlah

#4
Moi Weia, gaat me niet om de strepen, want die heb ik ook vaker gezien, maar dan is de kleur oker en niet zo vaal als deze. Overigens, had ook een vrouwtje voor de lens die hetzelfde kleurpatroon had (alleen was toen de zon ff weg, en daarna het beest - kunt niet alles hebben)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Weia

Zal aan het opkleuren liggen, gaat misschien niet bij elk individu op precies dezelfde manier?
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

frankvb

mooie beesten!
vandaag een aantal net uitgeslopen vuurjuffers gezien, met huidjes nog in de buurt.
vanvond eens kijken of daar nog 'rare' kleuren tussen zaten
Frank

Goyatlah

Die van mij waren al minimaal 24 uur oud (vermoed ca 2 of 3 dagen), maar kukel die ik ben, was vergeten mn laarzen aan te doen, en door het veen te sjouwen op mn neie schoenen? Dacht het toch niet.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

frankvb

de onderkant lijkt op de meeste fotos valer te zijn dan de bovenkant, allemaal hebben ze die strepen.

hier nog wat fotomateriaal (van gisteren overigens)
Frank

frankvb

het hele beestje
Frank

frankvb

deze van vandaag heeft m.i. een valere onderkant aan zijn oog

nu zijn dit allemaal wel vrij verse exemplaren, ik heb 1 foto van een wat oudere; die heeft dit niet.
Frank

Goyatlah

#11
Is nog steeds een vrij jong beest maar die heeft dus wel die okerkleurige bovenkant van de ogen.
Zie bv deze 2 uitsluipers:
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

en deze:
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

JohanvantBosch

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo heel raar....  :mellow:

(.... en ik heb voorlopig nog geen vuurjuffer gezien en dat zal nog wel even duren ook... <_< )

Gert Veurink

CiteerEerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo heel raar....  :mellow:

Ik ook niet, in mijn beleving zien ze er allemaal gewoon uit als verse vuurjuffers... niettemin zitten er hele mooie foto's tussen!

Nu snel de eerste andere soorten! maanwaters, smaragdlibellen, kom maar op! moet dit weekend toch lukken?
groet!
Gert Veurink



Goyatlah

Citeer
CiteerEerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo heel raar....  :mellow:

Ik ook niet, in mijn beleving zien ze er allemaal gewoon uit als verse vuurjuffers... niettemin zitten er hele mooie foto's tussen!

Nu snel de eerste andere soorten! maanwaters, smaragdlibellen, kom maar op! moet dit weekend toch lukken?
Hij wel met zn Noordse, maar tot nu toe ben je geloof ik nog de enige, maanwater komt vermoedelijk ergens komende week, smaragd zal iets langer duren denk ik. Variabele is denk ik de 3e, snel gevolgd door Azuur en Maan. Dan Platbuik, nog iets later Viervlek en Smaragd, gevolgd door Lantaarntje en Oever. Daarna gaat opoe wel verder met in het koffiedik te kijken  :gap:  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Gert Veurink

Citeer
Citeer
CiteerEerlijk gezegd vind ik het allemaal niet zo heel raar....  :mellow:

Ik ook niet, in mijn beleving zien ze er allemaal gewoon uit als verse vuurjuffers... niettemin zitten er hele mooie foto's tussen!

Nu snel de eerste andere soorten! maanwaters, smaragdlibellen, kom maar op! moet dit weekend toch lukken?
Hij wel met zn Noordse, maar tot nu toe ben je geloof ik nog de enige, maanwater komt vermoedelijk ergens komende week, smaragd zal iets langer duren denk ik. Variabele is denk ik de 3e, snel gevolgd door Azuur en Maan. Dan Platbuik, nog iets later Viervlek en Smaragd, gevolgd door Lantaarntje en Oever. Daarna gaat opoe wel verder met in het koffiedik te kijken  :gap:
:D

Ik ben niet de enige meer, gisteren ook gezien daar.

Deze opoe voorspelt dat de maanwater en de smaragd de komende week gezien gaan worden!  
groet!
Gert Veurink



Goyatlah

:lol:
Dat is niet zo moeilijk - vorig jaar had ik binnen 2 wekem 12 soorten dus eigenlijk moet dat nu veel sneller gaan. Maar goed ben zelf en beetje op wantsen en kevertjes speurtocht (Plus de quest naar de echte Grunniger wintermaagd. Wie wint? De brunette uit Leek of de nordic uit de Punt? We wachten af...
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's