Grote aalscholver

Gestart door Wilma van Holten, december 02, 2019, 19:26:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Wilma van Holten

Kan iemand mij vertellen of bijgaande foto's (1+2) met initialen WvH grote aalscholvers zijn? De foto's zijn één dag later gemaakt dan de andere twee foto's. Deze zijn goedgekeurd als zijnde grote aalscholver, die van mij nog niet.
De foto's zijn op dezelfde plek gemaakt.

OJGoreng

Zie figuur 7/8 hier. Op basis daarvan zou ik géén van de vier vogels als Atlantische aalscholver determineren; de keelzakhoek zit steeds in het bereik waarvan de auteurs (terecht, denk ik) zeggen dat je je hier niet moet wagen aan een nadere determinatie omdat er voldoende overlap tussen de ondersoorten is. Ik zou het hier gewoon bij Aalscholver laten.
Met vriendelijke groet, Zainal

Wilma van Holten

#2
Dat is dan vreemd, want de twee onderste foto's zijn goedgekeurd als grote aalscholver. Foto's zijn van Just Palm en zijn 25/11 gefotografeerd.

OJGoreng

Ja, dat zei je. Misschien zijn er nog andere redenen op basis waarvan men tot dat oordeel is gekomen, maar ik persoonlijk vind dat wat te optimistisch. Op die derde, goedgekeurde, foto zie je de kop niet eens pal van opzij maar onder een hoek, en daardoor wordt die keelzakhoek meteen veel scherper dan hij in werkelijkheid is. Het zou me niet verbazen als die zelfs ruimschoots buiten het normale bereik van Atlantische aalscholver ligt.
Met vriendelijke groet, Zainal

migratorius

Ik zie er ook geen Grote Aalscholver in. De hoek is stomp.

JanHein

Wilma van Holten

Dan klopt het toch niet dat de foto's van Just Palm zijn goedgekeurd??????

Oenanthe

Goedkeuren gebeurt door een admin Wilma en niet op het forum.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

pdeknijff

Het is altijd beter om de echte oorspronkelijke bron te citeren, en dat is deze:

https://pdfs.semanticscholar.org/065d/cac6d4c79ca3f6fc261bf18cfc5a3137d66e.pdf

Wat onze Ierse vriend doet is eigenlijk plagiaat: een idee stelen zonder bronvermelding.


Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Wilma van Holten

Hallo Maarten,

Dat goedkeuren gebeurd door admin dat weet ik.

groetjes Wilma.