Nachtvlindereitjes?

Gestart door M.Vullings, november 29, 2019, 19:42:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

M.Vullings

Deze eitjes gezien in een heidegebied in Noord-Limburg op een korstmos, ruw heidestaartje.
Ze doen een beetje aan heideringelrups eitjes denken, maar die zijn wit.
Van wie zijn deze eitjes?
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

Rayan Majoor

Wat vorm en patroon betreft heeft het wel wat weg van (apart verkleurde) nachtpauwoog-eitjes... maar denk niet dat dat het is. Wellicht slijmzwammetjes?
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

M.Vullings

Bedankt Rayan, het lijken wat oudere eitjes, als het eitjes zijn, misschien al een keer vorst gehad? Of verkleuren ze daar niet van?
Slijmzwammetjes was ook ons eerste idee, maar we dachten dat het toch eitjes waren.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

Rayan Majoor

Eitjes die horen te overwinteren verkleuren niet door vorst... maar ik kan geen ei-verwinterende soorten bedenken met dit soort eitjes. Soorten als de nachtpauwoog overwinteren als pop en dan zijn de eitjes dus nu sowieso dood (als het eitjes zijn... maar dit geheel komt me niet bekend voor).
Eventueel kan ik het topic naar de slijmzwammen verplaatsen, dan kan ie altijd weer terug als ze daar zeggen dat het geen slijmzwammen zijn.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

M.Vullings

Probeer dat maar Rayan, ik ben benieuwd.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

Gert Kremer

#5
Glanzend druivenpitje ... Slijmzwam.
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

M.Vullings

Toch een slijmzwam, bedankt Gert.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.