Mobiel invoeren > Herkennings app (ObsIdentify)

Vragen en opmerkingen over obsidentify

(1/11) > >>

hiskodevries:
kun je in dit onderdeel kwijt

Guido Klerk:
Fijn dat alles nu in een enkele app kan. Even getest, de eerste keer ging alles goed, foto gedetermineerd en waarneming keurig op de site. Tweede testje, met exact dezelfde foto, maar nu opeens de melding dat er geen locatie aanwezig is. Eh? Hier lijkt iets nog niet helemaal goed te gaan.

Btw, het zou wat mij betreft fijn zijn wanneer er in de toekomst de mogelijkheid komt om zelf even een locatie te prikken wanneer deze niet in een foto opgeslagen staat.

Groet,
Guido Klerk

hiskodevries:

--- Citaat ---het zou wat mij betreft fijn zijn wanneer er in de toekomst de mogelijkheid komt om zelf even een locatie te prikken wanneer deze niet in een foto opgeslagen staat.
--- Einde van citaat ---
voor dit soort 'advanced' functies kun je obsmapp of iobs gebruiken

hiskodevries:

--- Citaat ---Tweede testje, met exact dezelfde foto, maar nu opeens de melding dat er geen locatie aanwezig is.
--- Einde van citaat ---
check de exif info van die foto

Daandrukker:
Ik heb ook wat getest. Dat de beeldherkenningssoftware ontzettend goed werkt staat buiten kijf, maar ik heb toch wat opmerkingen.

Belangrijkst bij de nieuwe app is dat je maar één foto per determinatie kan invoeren, terwijl je eigenlijk de mogelijkheid wil hebben om meer foto's toe te voegen. Meer foto's toevoegen kan wel, op twee manieren:

1. Achteraf na bij de waarneming op de website
2. Door eerst een foto in te voeren waar de server niet zeker over is. Wanneer de determinatie niet zeker is (minder dan 90%?) kun je meer foto's toevoegen namelijk.

Het lijkt mij zeer nuttig om altijd meer foto's te kunnen toevoegen.

Een ander nadeel is dat je geen kleedgegevens e.d. kan toevoegen aan de waarneming. In de vroegere app ging het via obsmapp, waar je dat dan wel kon aanpassen. Waarom is er voor gekozen om die stap over te slaan, of om het niet mogelijk te maken om in de app kleed- en gedragsgegevens toe te voegen?

Goed werk verder!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie