Pimpelmees?

Gestart door wilmavandervliet, november 09, 2019, 15:31:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilmavandervliet

Bij het opschonen van oude foto's kwam ik deze foto tegen. Aan de staart te zien zou het een jonge pimpelmees kunnen zijn, maar de snavel vind ik wel fors.
Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/182046313/.
1 Vogel onbekend - Aves indet. gezien
datum: 2014-09-05
locatie: Gasselternijveen (DR)

Alvast dank!

foto's:


frankneijts

Vele 10-tallen soorten in NL hebben zo'n mooi gevorkte staart Wilma dus dat zou ik niet als kenmerk gebruiken .. B) In dit geval betreft het overigens een wijfje Vink.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

wilmavandervliet

Beste Frank, dank voor de hulp bij deze wat vage foto. Vriendelijke groet, Wilma

Oenanthe

Citaat van: frankneijts op november 09, 2019, 15:43:11 PM
Vele 10-tallen soorten in NL hebben zo'n mooi gevorkte staart Wilma dus dat zou ik niet als kenmerk gebruiken .. B) In dit geval betreft het overigens een wijfje Vink.
Er is bij mijn weten geen soort in NL en ook niet daarbuiten wiens borst eruit ziet alsof er proppen watten tegenaan zitten. Ook het wijfje vink niet. Waarom maak jij hier dan een vink van Frank?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op november 10, 2019, 22:48:24 PM
Citaat van: frankneijts op november 09, 2019, 15:43:11 PM
Vele 10-tallen soorten in NL hebben zo'n mooi gevorkte staart Wilma dus dat zou ik niet als kenmerk gebruiken .. B) In dit geval betreft het overigens een wijfje Vink.
Er is bij mijn weten geen soort in NL en ook niet daarbuiten wiens borst eruit ziet alsof er proppen watten tegenaan zitten. Ook het wijfje vink niet. Waarom maak jij hier dan een vink van Frank?

Tja .. ervaring? :huh:
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'